PočetnaElektrična vozilaPolicajac kaznio autonomno vozilo iako podaci pokazuju kako nije bilo u prekršaju?!

Policajac kaznio autonomno vozilo iako podaci pokazuju kako nije bilo u prekršaju?!


Posljednjih su se tjedana na naslovnice velikih medija plasirali autonomni automobili. Iako smo do nedavno o autonomnim vozilima imali samo riječi hvale, posljednji su tjedni uglavnom posvećeni negativnom kontekstu autonomnih vozila. Imali smo tako u zadnjih nekoliko tjedana dvije prometne nesreće u kojima je sudjelovalo autonomno vozilo. U prvoj vozilo je u noćnim uvjetima pregazilo biciklisticu na cesti, dok je u drugoj autonomni automobil završio u zidu na cesti.

Uz sve te negativnosti nad autonomna vozila nadvila se svojevrsna skepsa. Jedni testiranja u gradovima opravdavaju i kažu kako su vozila na autonomni pogon i dalje znatno manje pogubna za ljude od onih vozila kojima upravljaju ljudi. S druge strane imamo i pobornike teorije koja govori kako su autonomna vozila opasna i još nije vrijeme da se testiraju u realnim uvjetima na gusto napućenim prometnicama. Bilo kako bilo, ovih je dana ispisana i prva kazna autonomnom automobilu, a umjesto automobila kazna je uručena vozaču koji je sjedio za volanom.

Pisali smo jednom zgodom kako će biti zanimljivo vidjeti tko će biti krivac u prometnim prekršajima koje naprave autonomna vozila. Za sada u autonomnim vozilima obavezni su vozači, dok bi se to s vremenom trebalo promijeniti (vozači više ne bi trebali biti obavezni). No, pitanje je tko će u tom slučaju snositi kaznu za navedeni prekršaj. Bilo je priča kako će se policijska vozila povezivati direktno u sustave autonomnih automobila te će na taj način pisati kazne bez da se i jedno vozilo zaustavi.

Ovog puta, policajac je ipak zaustavio vozilo i kaznu ispisao vozaču (koji nije vozio). Policajac je kaznio vozilo, odnosno vozača zbog toga što je procijenio da se vozilo kretalo preblizu pješaka, odnosno nije propustilo prema propisima pješaka na pješakom prelazu. Zanimljivo, na cijelu priču oglasili su se iz tima Cruise, koji je zadužen za autonomnu vožnju u GM-u. Naime, podaci iz autonomnog vozila pokazuju kako je pješak bio od vozila udaljen 3 metra što je prema zakonu dovoljno za siguran prolazak. Biti će zanimljivo vidjeti tko će u ovom slučaju odnijeti deblji kraj, jer dvije strane zauzele su svaka svoju poziciju i predstavile svoje dokaze.

Piše: M.Ž.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular