- Bosch i Daimler nabavit će UI procesore i softver platforme Drive Pegasus od tvrtke Nvidia iz SAD-a, koja se bavi UI računarstvom.
- Arhitekture sustava za potpuno automatiziranu gradsku vožnju bez vozača moraju biti raznolike, redundantne i funkcionalno sigurne.
- Metodama strojnog učenja iz tvrtki Bosch i Daimler razvit će se algoritmi za upravljanje vozilom.
- Mreža elektroničkih upravljačkih jedinica za automatiziranu gradsku vožnju osigurava stotine bilijuna operacija u sekundi.
Stuttgart – Automatizirana vozila složena su računala na kotačima. Potrebna im je još veća računalna snaga ako će se automatski snalaziti u gradskom prometu, s pomoću ulaznih informacija iz niza različitih senzora okoline. S ciljem da visokoautomatizirana vozila bez vozača dovedu na gradske ulice, Bosch i Daimler utvrdili su računalnu snagu potrebnu za njihov mogući sustav.
Te su dvije tvrtke odabrale tvrtku za UI računarstvo Nvidia iz SAD-a kao pružatelja potrebne platforme za umjetnu inteligenciju (UI) i s njom potpisale ugovor. Umjetna inteligencija važna je sastavnica mreže potpuno automatiziranih vozila bez vozača s nekoliko pojedinačnih elektroničkih upravljačkih jedinica. U okviru tog ugovora Nvidia će pružati svoju platformu Drive Pegasus koju pokreću UI procesori za automobile visokih performansi zajedno sa sustavom softvera koji će obrađivati algoritme za upravljanje vozilom koje razviju Bosch i Daimler s pomoću metoda strojnog učenja.
Kao rezultat, mreža elektroničkih upravljačkih jedinica doseći će računalni kapacitet od stotina bilijuna operacija u sekundi. To je slično radnom učinku koji postiže najmanje šest sinkroniziranih, iznimno naprednih radnih stanica sa stolnim računalima. Bosch i Daimler moći će i iskoristiti stručnost tvrtke Nvidia za pomoć u razvoju platforme.
Podaci iz senzora obrađuju se u djeliću sekunde Kako bi automatizirana vožnja u gradovima postala stvarnost, potrebna je raznolika, redundantna i funkcionalno sigurna arhitektura sustava. Ni ljestvica za tražene performanse umreženih elektroničkih upravljačkih jedinica nije ništa niža jer navigacija u gradskom prometu iziskuje golemu količinu posla. Ta mreža upravlja svim informacijama koje prikupljaju i prenose različiti radarski, video, lidarski i ultrazvučni senzori. Samo jedan videosenzor, kao što je Boscheva stereo-videokamera, proizvodi 100 gigabajta podataka u samo jednom kilometru.
Mreža elektroničkih upravljačkih jedinica kombinira podatke prikupljene iz svih senzora okoline u postupku poznatom kao fuzija senzora. U djeliću sekunde procjenjuje te informacije i planira putanju vozila. To je brzo kao osjet dodira kojemu je potrebno između 20 i 500 milisekundi da dođe do ljudskog mozga. Bosch i Daimler donose dugogodišnje iskustvo u razvoju sustava funkcionalne sigurnosti. Za postizanje maksimalne sigurnosti i pouzdanosti potrebne računalne operacije paralelno izvodi više sustava. U malo vjerojatnom slučaju kvara rezultatima tih paralelnih izračuna može se pristupiti za tren.
Mreža elektroničkih upravljačkih jedinica bit će integrirana u rashladni sustav baterijskih članaka Velik računalni kapacitet i ogroman broj operacija koje će se izvoditi znači da se mreža elektroničkih upravljačkih jedinica mora hladiti. Bosch i Daimler razvili su učinkovit koncept koji se temelji na hlađenju tekućinom. U taj zajedničko razvijeni sustav za visokoautomatiziranu vožnju bez vozača u gradovima Mercedes-Benz namjerava uvesti vozila na baterije. Ti automobili imaju ugrađen rashladni sustav, pa inženjeri mogu iskoristiti tu naslijeđenu tehnologiju na način da mrežu elektroničkih upravljačkih jedinica integriraju u napredni rashladni sustav baterijskih članaka.
Suradnja zaposlenika tvrtki Bosch i Daimler U travnju 2017. Bosch i Daimler najavili su da će udružiti snage u nastojanju da visokoautomatizirana vozila bez vozača stave na gradske ulice. U okviru te suradnje razvija se sustav za vožnju koji će se upotrebljavati u vozilima koja će moći manevrirati u gradskom prometu bez vozača. Ta će se tehnologija početi masovno proizvoditi do početka sljedećeg desetljeća. Bosch i Daimler surađuju u širem području Stuttgarta i Silicijskoj dolini. Zaposlenici tih dviju tvrtki rade na istom mjestu i praktički sjede za susjednim radnim stolovima. To im omogućuje brzo i učinkovito dijeljenje informacija iz različitih disciplina i brzo donošenje odluka.
P.R.