PočetnaOstaloTechNove pogodnosti proširene stvarnosti - što nam donose AR i VR u...

Nove pogodnosti proširene stvarnosti – što nam donose AR i VR u budućnosti?! (2. dio)


U prvom dijelu ovog članka nabrojali smo neke od pogodnosti koje nam donosi nove AR i VR tehnologije, pročitajte više o tome ovdje. U nastavku slijedi još novih mogućnosti u koje se ukomponiravaju AR i VR tehnologije.

Značajna potreba za prilagodbom softvera i korisničkog iskustva

Virtualna i proširena stvarnost već su sada dosta vremena na tržištu i ne možemo više reći kako se radi o potpuno novoj i neistraženoj tehnologiji. Naime, uređaji za virtualnu stvarnost kupcima su dostupni već cijelo desetljeće, a sam razvoj tehnologije krenuo je i puno prije toga. Ipak, radi se o poprilično zahtjevnoj tehnologiji koja se dosta sporo razvija i sve se čini kako će trebati još puno vremena da VR postane sveprisutan kao što su to danas pametni telefoni, tableti, internet, itd.

Istraživanja sprovedena posljednjih godina pokazala su kako je velik problem manjak edukacije samih korisnika koji još uvijek nisu sigurni kako koristiti VR tehnologiju na ispravan način. Ogromnom broju ljudi VR tehnologija je još uvijek jedna velika nepoznanica i gotovo da nitko od tih ljudi ne zna kako koristiti uređaje kada ih prvi puta uhvate u ruke. Dakako, problem je manji kod mlađe populacije, posebno kod onih koji su odrastali uz tehnologiju. S druge strane, starija populacija muku muči sa snalaženjem s VR uređajima i to je jedan veliki problem koji stručnjaci trebaju riješiti.

Nedavna istraživanja pokazala su kako je trenutni proces upoznavanja starije populacije s funkcionalnostima virtualne tehnologije potpuno pogrešan. Naime, novi korisnici nisu sigurni kako koristiti strelice koje ih upućuju što da rade pa je sve izglednije kako se taj pristup u budućnosti treba prilagoditi potrebama svih korisnika. Puno boljim pristupom koji odmah rezultira uspješnim korištenjem pokazalo se prikazivanje radnji koje korisnik treba raditi. Konkretno, korisniku je potrebno temeljito pokazati što da radi kako bi on to znao ponoviti, odnosno raditi samostalno.

Slijedno svemu tome, pred proizvođačima softvera i hardvera je zahtjevan posao koji će iziskivati veliku prilagodbu na nove načine korištenja VR tehnologije. Samo sučelje većine VR uređaja poprilično je zbunjujuće za mnoge i takvo sučelje u budućnosti bi trebalo biti zamijenjeno nekim novim konceptom korištenja. Korisničko iskustvo jednostavno mora postati jednostavnije, kako bi se veći broj korisnika spremno snašao prilikom prvog korištenja ove nove VR tehnologije. Dakako, sve to rezultirati će rastom na tržištu – što će dovesti do novog razvoja kreativnih i inovativnih VR rješenja.

facebook vr headset

Facebooku odobren novi VR patent

Facebook je jedna od velikih IT kompanija koja je posljednjih godina poprilično zagrizla za virtualnu i proširenu stvarnost. U Facebooku su do sada već napravili nekoliko važnih akvizicija tvrtki koje se bave virtualnom i proširenom stvarnosti, a paralelno s time rade i na razvoju svojih hardverskih i softverskih rješenja za VR. Zahvaljujući svojoj moćnoj poziciji na tržištu, Facebook može bezbrižno istraživati mogućnosti virtualnog svijeta i raditi pokušaje i pogreške bez nekih prevelikih utjecaja na poslovanje. Samim time, činjenica je da će Facebook u skorašnjoj budućnosti sasvim sigurno imati VR rješenja koja će obožavati milijuni korisnika diljem svijeta.

Facebook-Artificial-Reality-Hat

Nedavno je Facebooku odobren VR patent koji bi mogao dovesti virtualnu stvarnost na glave mnogobrojnih korisnika širom svijeta. Facebook je Američkom uredu za patente prijavio ideju kape i šešira koji su prošireni nadogradnjama za virtualnu i proširenu stvarnost. Konkretno, na kapu (šiltericu) stavljen ja zaslon veličine naočala kako bi se na tom zaslonu korisnik mogao zabavljati virtualnim sadržajem. Dakako, uz zaslon koji je temelj cjelokupnog doživljaja virtualne stvarnosti, sama kapa opremljena je i raznim drugim sklopovima i senzorima, kao i sustavima za praćenje pokreta očiju.

Između ostalog na kapi bi se trebali nalaziti i senzori za raspoznavanje izraza lica, identifikaciju korisnika, ali i sustavi za slanje obavijesti. Svjetski mediji prenijeli su informaciju kako će se sadržaj prenositi putem zvuka, slike i vibracija. Sve to uz kapu (šiltericu) pojavit će se i na klasičnim šeširima, kao i nešto unikatnijim kaubojskim izdanjima šešira. Ovaj hardverski sustav trebao bi se moći sinkronizirati s pametnim satovima i narukvicama, kako bi sam zbor mogućnosti bio još i veći.

facebook Metaverse

Da je Facebook itekako ozbiljno zagrijan za virtualnu stvarnost definitivno pokazuje i činjenica da je čelnik kompanije, Mark Zuckerberg, nedavno na velika vrata predstavio novi projekt na kojem užurbano rade. Metaverse je novi koncept tehnologije koji bi trebao zamijeniti do sada aktualne društvene mreže te stvoriti jedan potpuno novi digitalni svijet. Koncept o kojem se već dugo priča, sada je ozbiljno zakoračio u fazu razvoja, a Zuckerberg predviđa kako bismo za 5 godina mogli vidjeti prve prave rezultate ove nove “društvene mreže”. Metaverse će biti koncept koji će eliminirati danas poznate društvene mreže, a koji će stvoriti jedinstvene virtualne sobe u kojima će se korisnici osjećati znatno bolje nego kada pišu poruke putem mreža.

Dakako, taj će projekt u svojim temeljima imati virtualnu stvarnost koja će korisnicima omogućavati komunikaciju u stvarnom vremenu. Samim time, nestati će potreba za društvenim mrežama kakve danas poznajemo – ali za to će trebati dugi niz godina. Naime, potrebno je korisnike naučiti suživotu s virtualnom stvarnošću, a za sada taj proces ide poprilično sporo. Činjenica je da na projektima virtualne stvarnosti u Facebooku radi više od 10.000 ljudi što je ogroman kapital za razvoj kvalitetnih virtualnih rješenja. Spojimo li koncept Metaverse s inovativnom kapom za virtualnu stvarnost – Facebook bi uskoro mogao imati jedno svoje cjelovito rješenje za “društvene mreže budućnosti”.

Microsoft Mesh

Microsoft Mesh za virtualnu suradnju

Uz Facebook, mnoge su kompanije u ovim trenucima uključene u razvoj rješenja za virtualnu stvarnost, a među njima je svakako i Microsoft. Nakon što su već predstavili nekoliko kvalitetnih rješenja za virtualnu stvarnost, iz Microsofta su mnoge iznenadili predstavljanjem svojeg novog rješenja nazvanog – Microsoft Mesh. Jedinstveni sustav namijenjen je poslovnim korisnicima, a mogao bi potaknuti mnoge timove koji surađuju na daljinu da učvrste temelje takvog načina suradnje.

HoloLens 2

Microsoft Mesh je nova platforma koja se bazira na naglavniku HoloLens 2 i Azure računalstvu u oblaku, a namijenjena je korisnicima s poslovnim ambicijama. Naime, ova platforma osmišljenja je kako bi virtualno združila poslovne timove, bez obzira na kojem kutku planeta se nalazili. Zahvaljujući virtualnoj i proširenoj stvarnosti, korisnici se uvode u jedan novi svijet u kojem mogu bez problema stvarati i detaljizirati nove poslovne ideje. Održavanje virtualnih sastanaka nikada nije bilo lakše jer Microsoft Mesh vam omogućava da svoje suradnike zapravo “osjetite” u istom prostoru putem mogućnosti proširene stvarnosti.

Microsoftov HoloLens je u daljnjoj budućnosti potencijalna prijetnja da preuzme ulogu miša i tipkovnice

Cijela priča zapravo se svodi na to da organizirate sastanak u nekom prostoru i na taj sastanak pozovete ekipu koja nije u mogućnosti fizički prisustvovati tom sastanku. Uz pomoć proširene stvarnosti, ljudi iz drugih krajeva svijeta dolaze “fizički” s vama na sastanak i u stvarnom vremenu možete diskutirati o idejama i poslovanju. Dakle, održavate virtualni sastanak, ali zahvaljujući naočalama imate osjećaj kao da ste svi u istoj zajedničkoj prostoriji.

microsoftov-hololens

Takav način održavanja sastanaka trebao bi pružiti znatno bolje rezultate sastanaka jer ćete moći u stvarnom vremenu vidjeti što vaši suradnici misle o vašim i drugim idejama. Microsoft je ovim projektom definitivno moćno zakoračio u svijet virtualne stvarnosti, a posebnu draž cijeloj priči daje činjenica da je sustav namijenjen tvrtkama. Zahvaljujući većem obrtaju novca i važnosti za novim rješenjima, moglo bi se pokazati kako su poslovni korisnici zapravo najbolji korisnici VR-a i AR-a sada kada je sve skupa još u začetku. Vjerujemo da će se navedeni sustav uskoro kvalitetno koristiti, a Microsoftu želimo još puno sličnih uspješnih projekata.

Piše: Marko Županić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular