Nove smjernice za pošiljatelje e-pošte postavljene su kako bi se smanjio rizik od krađe identiteta.
Promjene su postavljene tako da utječu na velik broj e-pošte, koja se šalje na osobne Gmail račune. Pošiljatelji koji šalju 5.000 e-poruka ili više morat će potvrditi autentičnost svojih odlaznih poruka.
Gmail implementira nove mogućnosti
Google uvodi nove načine zaštite svojih korisnika. Ovoga puta zaštita se odnosi na primatelje i pošiljatelje poruka, pogotovo na one koji primaju i šalju veliki broj e-poruka. O čemu se točno radi?
Prema Forbesu, Google će početi odbijati postotak e-poruka koje ne zadovoljavaju smjernice masovnih pošiljatelja, koje su na snazi, kako bi zaštitile korisnike Gmaila od neželjene pošte i krađe identiteta. Prošlog su mjeseca pošiljatelji masovnih e-poruka, koji ne ispunjavaju te uvjete, počeli primati privremene kodove pogrešaka na “malom postotku” e-poruka. Ove su pogreške osmišljene kako bi pomogle pošiljateljima masovne e-pošte u boljem identificiranju svog prometa koji nije u skladu s novim smjernicama. To korisnicima daje priliku za rješavanje svih eventualnih problema s tim porukama e-pošte, što bi trebalo dodatno doprinijeti boljoj usklađenosti poruka.
Kada bi nove mogućnosti trebale biti na snazi?
Google je najavio da će od travnja početi odbijati “postotak” prometa e-pošte koji nije usklađen. “Ako 75% prometa pošiljatelja ispunjava naše zahtjeve, počet ćemo odbijati postotak od preostalih 25% prometa koji nije usklađen”, navodi se u izvješću. Google je potvrdio da će se stopa odbijanja povećavati “postupno”. Ono što se isto tako očekuje jest to da će pošiljatelji ogromnog broja poruka imati lakše mogućnosti za otkazivanje pretplate na marketinške i promotivne poruke. Do 01. lipnja 2024. bit će potrebna podrška za otkazivanje pretplate jednim klikom, s “jasno vidljivom” vezom za otkazivanje pretplate u tijelu poruke.
Još jedna stvar koja je značajna jest da će ova nova pravila utjecati samo na skupne e-poruke, koje se šalju na osobne Gmail račune, ali ne i na poruke poslane na Google Workspace račune. Veliki pošiljatelj je “svaki pošiljatelj e-pošte koji pošalje 5.000 poruka ili više na osobne Gmail račune unutar razdoblja od 24 sata”. Ovo ograničenje broji sve poruke poslane s iste primarne domene, a svatko tko barem jednom ispuni ovaj kriterij trajno će se smatrati velikim pošiljateljem.
Google je prvi put najavio ove nove zaštite u svojoj objavi na blogu u listopadu prošle godine. Fokus na provjeru valjanosti e-pošte već je doveo do pada broja ne-potvrđenih poruka koje primaju korisnici Gmaila za 75%. Novi zahtjevi namjeravaju to dodatno regulirati. Prema Googleu, zahtijevanje od velikih pošiljatelja potvrđivanje autentičnosti svojih e-poruka “zatvorit će rupe u zakonu koje iskorištavaju napadači”. Drugim riječima, to čini mnogo vjerojatnijim da možete vjerovati da je e-pošta došla iz legitimnog izvora i smanjuje rizik kako korisnik može postati žrtva phishing prijevare.
Piše: D.Z.