Microsoft Excel dostupan je već dugi niz godina i iznimno je popularan zbog svojih naprednih funkcionalnosti. Neke korisnike ponekad odbija pošto se radi o vrlo kompleksnom softveru i sam početak izrade nešto složenijih tablica s podacima traži znanje i posvećivanje vremena.
Korisnici koji u takve radne aktivnosti ne žele ulaziti ne bi smjeli potpuno odustati jer Excel izrade složenih tablica zapravo može pojednostaviti putem gotovih predložaka.
U ovom tekstu navest ćemo najbolje Excel predloške za upravljanje projektima, poslovanjem i financijama.
Gdje naći najbolje Excel predloške?
Excel predlošci su unaprijed formatirani i imaju izvrstan dizajn koji se prilagođava njihovoj namjeni.
Rabite li Excel putem weba ili aplikacije na računalu, Microsoft ima zaista veliki broj predložaka koje možete preuzeti kad stvarate novu radnu knjigu.
Mjesto na kojem ćete naći Excel predloške je Microsoft Create web stranica.
Postupak za preuzimanje predložaka je sljedeći:
- Idite na Microsoft Create web stranicu.
- Odaberite kategoriju koju želite istražiti. Alternativno možete pretražiti željeni predložak u traci za pretraživanje na vrhu.
- Odaberite pronađeni predložak.
- Sljedeća stranica pokazuje osnovne informacije o predlošku. Kliknite na „Customize in Excel“ kako bi otvorili radni list u svom web pregledniku.
- Kako bi predložak otvorili unutar Excel aplikacije na računalu, kliknite na „Download“ kako bi ga preuzeli i spremili.
Najbolji Excel predlošci za vođenje projekata
Ako trenutno sudjelujete u nekom projektu ili ga vodite, pojedini Excel predlošci su sjajno pomagalo za efektivno upravljanje i kolaboraciju. Najbolje navodimo u nastavku.
Agile Gantt chart
Ovaj predložak vjerojatno je najpopularniji alat kad govorimo o planiranju, utvrđivanju rasporeda, praćenju i vizualizaciji pojedinog projekta. Nakon što unesete detalje zadataka na kojima radite, Agile Gantt chart predložak automatski ažurira sve podatke i koristi ih za vizualizaciju ciljeva, prekretnica i rizika.
Detailed project timeline
Korištenje vremenske trake za upravljanje projektom može biti iznimno korisno jer vam je vizualno predočen kompletan njegov tijek. Znat ćete koji radni zadaci imaju prioritet te biti upućeni u kompletan progres. Samo je potrebno unijeti podatke i datume, a Detailed project timeline će sve ostalo sam odraditi.
Adjustable meeting agenda
Upravljanje projektima je mnogo lakše kada imate jasne i precizno isplanirane sastanke. Adjustable meeting agenda predložak upravlja vremenom kod svih unesenih podataka te automatski radi prilagodbe kada se naprave izmjene. Korisnici neće morati manualno raditi izračune preostalog vremena ili obraćati pozornost da si svi uneseni termini vremenski odgovaraju pa se mogu posvetiti planiranju drugih stvari.
Najbolji Excel predlošci za upravljanje poslovanjem i financijama
Od bilanca stanja do praćenja troškova – Excelovi predlošci već godinama predstavljaju osnovne alate kod upravljanja poslovanjem i financijama. Najbolje predloške u toj kategoriji predstavljamo u nastavku.
Balance sheet
Jednostavni Balance sheet predložak pomoći će vam u organizaciji svih financija na jednom mjestu. On sumira godišnje financijske razlike, imovinu, obveze, kapital i sve ostale financijske promjene vaše tvrtke.
Business expenses budget
Vlasnici poslovanja i svi djelatnici koji su poslom vezani uz financije znaju koliko je truda potrebno da se budžet i troškovi održavaju u najboljem redu. Business expenses budget predložak čini upravljanje troškovima tvrtke i vođenje budžeta jednostavnima. Uključuje četiri radna lista za unos i analizu planiranih i stvarnih troškova koji su prikazani putem detaljnih grafikona kako bi znali gdje sve novac odlazi.
Inventory list
Rad u trgovinama i skladištima često je vezan uz inventurne liste koje se u pravilu provode s krajem kalendarske godine. Inventory list predložak je zaista sjajan način za praćenje svega što imate na zalihi. Posebno je koristan u velikim sustavima jer nudi iznimno praktičan unos podataka.
Sadrži stupce u koje se unose nazivi predmeta, njihova vrijednost, preostala količina, inventurna vrijednost itd.
Personal expense tracker
Svi koji žele pratiti svoje osobne troškove ne moraju dalje tražiti od Personal expense tracker predloška. Postoje razne vrste aplikacije koje imaju istu funkciju, ali ovaj Excel predložak jednostavno je zbog svog sjajnog dizajna najpraktičniji za navedenu namjenu.
Razvrstava sve vaše troškove u unaprijed određene kategorije kao što su hrana, osobne potrepštine, režije, dugovi, prijevoz itd. Vaše cjelovita potrošnja pokazuje se na vrhu grafikona pa kategorija na koju najviše trošite je vizualizirana i istaknuta.
Service invoice
Radni list u Excelu može izvrsno poslužiti kada se mora brzo izdati račun, a Service invoice predložak omogućuje isto bez ikakvih problema. Nakon što u njega unesete podatke o količini i cijeni, predložak automatski kalkulira predmete, porez i sve ostale stavke koje se nalaze na računu. Prilagodite račun na način da dodate podatke o tvrtki ili obrtu i bit će spreman za slanje.
Namjena Excelovih predložaka je da pruže već gotove složene tablice koje su namijenjene za određene radne zadatke. Idealni su za korisnike koji žele dobiti gotovu formu za unose podataka koji će se automatski ažurirati i koji već imaju određene kategorije, sukladno njihovoj namjeni.
Preporučujemo da u svojim radnim aktivnostima isprobate Excel predloške koje smo naveli i vjerujemo da ćete odmah osjetiti razliku u svojoj produktivnosti koja će se podići na razinu više.
Piše: Ervin Mičetić