Početkom prosinca korisnici su utvrdili neobično ponašanje Windowsa 10 i Windowsa 11. Kod oba operativna sustava primijećeno je da se automatizmom preuzima HP Smart aplikacija za upravljanje pisačima i skenerima.
Radilo se o prilično neobičnoj pojavi, no sada ona ima svoj nastavak.
Utvrđeno je da su nova ažuriranja za Windowse na oba operativna sustava uzrokovala nasumične promjene naziva pisača.
Samostalna instalacija HP Smart aplikacije
Još od početka prosinca Microsoft je započeo s pregledavanjem korisničkih izvještaja koji su utvrdili da se automatski vrši instalacija HP Smart aplikacije putem Microsoft Storea. Dakle, korisnici ni na koji način ne utječu na ovaj proces, već Windowsi samostalno preuzimaju aplikaciju i ona se kasnije može primijetiti unutar Start izbornika.
HP Smart je inače aplikacija popularnog HP (Hewlett-Packard) brenda koji je poznat kao proizvođač računala i ostale periferija, a sama aplikacija ima funkciju upravljanja s postavkama pisača i skenera. Kod HP računala ona često dolazi kao predinstalirana aplikacija, no sada se pojavljuje na svim vrstama uređaja drugih brendova.
Testiranja su pokazala kako se HP Smart aplikacija samostalno instalira na svim verzijama Windowsa koji koriste Microsoft Store, uključujući 22H2 i 23H2 verzije.
Naravno, HP Smart nije opasna ili sumnjiva aplikacija, ali mnogim korisnicima uopće nije potrebna pa je dobar dio njih tražio rješenje situacije. Microsoft se dosad nije službeno očitavao, već je samo potvrdio problem, pa je u ovom trenutku jedina mogućnost da se aplikacija jednostavno izbriše. Najlakši način je da se na nju klikne unutar Start izbornika desnom tipkom miša te odabere opcija „Uninstall“.
Nastavak sage
Nekoliko dana je prošlo od uočavanja problema sa samostalnom instalacijom HP Smart aplikacije, a već je došlo do otkrića nečeg novog.
Utvrđeno je da se na Windowsima 10 i Windowsima 11 samostalno mijenjaju nazivi pisača. Korisnike koji se često služe svojim pisačem to bi moglo iznenaditi jer je kod velikog broja uređaja primijećeno da se, ničim izazvano, službeni nazivi pisača mijenaju u „HP LaserJet M101-M106“.
Neki od korisnika koji su dublje ušli u problem navode kako se radi o pogrešnoj zamjeni metapodataka pa je to utjecalo na način identifikacije pisača te kako je on predstavljen unutar operativnog sustava.
Kreatori metapodataka su tvrtke kao što je HP i oni pomažu Windowsima u prepoznavanju hardverskih detalja za određenu računalnu periferiju kao što je pisač. U zadnjem tjednu studenog HP je prema Windows Update sekciji preusmjerio ažurirane metapodatke koji su namijenjeni za njihove uređaje, ali očito je došlo do pogrešne organizacije detalja.
To je izazvalo da kod mnogih računala, kada se uđe u izbornik „Devices and Priners“ unutar Control Panela, u nazivima pisača stoji „HP LaserJet M101-M106“, neovisno o tome ako pisač zaista ima brend HP ili neki drugi.
Ikona vašeg pisača i njegov naziv izgledat će drugačije, ali dobra vijest je da je funkcionalnost ostala ista te da navedeni problem neće izazvati nikakve poteškoće u radu.
Također ovaj problem nema nikakve veze s konfiguracijom računala i vjerojatno se radi o uređajima koji su preuzeli metapodatke unutar novog ažuriranja koje je distribuirao HP za Windowse.
Kako riješiti problem s nazivom?
Na kraju se može utvrditi da je automatsko preuzimanje HP Smart aplikacije izravno vezano uz problem s mijenjanjem naziva pisača. Vjerojatno je promjena naziva uzrokovala da operativni sustav samostalno iz Microsoft Storea preuzima navedenu aplikaciju.
Microsoft je zasad samo potvrdio da postoje poteškoće s nazivima pisača na raznim vrstama uređaja, a isto je naveo i HP.
Nažalost, niti jedna niti druga tvrtka nisu objavile službenu obavijest o tome ili omogućile preuzimanje zakrpe s kojom bi se problem riješio. Vjerojatno ćemo do daljnjega morati pričekati nove informacije.
Piše: Ervin Mičetić