PočetnaSoftverMust HaveMože li Slack biti „email killer“ i promijeniti budućnost poslovanja?

Može li Slack biti „email killer“ i promijeniti budućnost poslovanja?


Jeste li čuli za aplikaciju Slack? Ako niste, onda ste vjerojatno prespavali zadnje tri godine. Slack je relativno nova aplikacija (iako je došla 2014.-te godine), no počela je uzimati sve više maha. Sve više kompanija prebacuje svoje djelatnike na Slack i smanjuje se upotreba emaila, no o tome će biti više riječi u ovom tekstu.

Za početak imamo dva pitanja na koja treba odgovoriti. Prvo pitanje je da li ovaj startup vrijedi više od 3 milijarde dolara i kako Slack može promijeniti poslovni svijet, odnosno može li u neku ruku „ubiti“ korištenje emaila?
To su pitanja kojima ćemo se baviti u ovom tekstu, iako je ovo prvo lako odgovoriti, dok je drugo malo teže.

 

Milijun po milijun korisnika = zarada

Kao što smo rekli, odgovoriti na prvo pitanje je lako. Da, ovaj startup već sada vrijedi milijarde dolara iako je teško predvidjeti koliko vrijedi. Neki kažu da vrijedi 2-3 milijarde dolara, neki kažu mnogo više. U svakom slučaju, Slack je kompanija o kojoj će se još puno pričati i ne bi nas čudilo da opet vidimo naslove „Microsoft/Facebook/Google/[ubaci ime nekog IT giganta] je kupio Slack za 10/15/20 milijardi dolara“. Sve su opcije otvorene i biti će zanimljivo pratiti razvoj ove kompanije.

Valja napomenuti da Slack trenutačno ima preko 5 milijuna aktivnih korisnika, odnosno korisnika koji Slack koriste na dnevnoj bazi. Još ih je barem toliko koji povremeno koriste Slack sa svojim prijateljima i slično.

Zanimljivo je da Slack koriste mnoge velike kompanije, a neke od njih su Airbnb, BuzFeed, Blue Bottle Coffee, Comcast, Walmart … Čak i neki timovi unutar NASA-e i Američkog senata su na Slacku, mnoge novinarske kuće … da ne nabrajamo dalje. U zadnjih 10-ak godina ne znamo niti jedan alat koji je ovako dobro i brzo prihvaćen. Ne računamo tu društvene mreže i slično jer to nije isto. Ovo je alat koji pomaže u poslovanju i on ima ograničeno tržište, dok društvene mreže nemaju nikakvo ograničenje.

 

Slack vs. društvene mreže

Kada smo se dotaknuli društvenih mreža, moramo reći da ako ste koristili Facebook i/ili Twitter, brzo ćete razumjeti zašto je Slack toliko dobar i popularan. Ovaj program – nije toliko drugačiji od instant messengera koji su prije postojali – pomaže različitim dijelovima kompanije da komuniciraju u realnom vremenu.

On čuva svaki komentar, svaku prepisku u grupi i tko god da se pridruži može vidjeti cijelu arhivu razgovora, uvijek naći informaciju koja mu treba, naći datoteke koje su podijeljene i slično. Mnoge kompanije tvrde da im takva komunikacija povećava produktivnost jer su ljudi dok rade spojeni na Slack i u svakom trenutku mogu od kolega dobiti informaciju koja im je potrebna što je izrazito važno za svaki poslovni subjekt.

Naravno, nije ova aplikacija ograničena samo na poslovni svijet – možete vi napraviti grupu i pozvati svoje prijatelje kako biste se svi mogli dopisivati na jednom mjestu. Svakako je bolje od Viber ili Whatsapp grupa. Uz to, Slack nudi mobilnu i desktop aplikaciju pa nemate problema ni s time.

 

Poslovni svijet voli Slack

Ima nešto u ovakvim alatima jer su to alati koji su prilagođeni današnjem vremenu i radnicima koji rade. Kod nas to možda još nije toliko izraženo, no “vani” su radnici konstantno van ureda, neki rade remote, neki rade povremeno i moraju imati načina da komuniciraju. Ako imate pametni telefon, a bez njega danas ne možete, Slack će uvijek biti s vama pa ćete tako biti dostupni kolegama, oni će biti vama, kao i sve informacije koje se dijele po kanalima unutar Slacka.

Zanimljivo je istraživanje Gartner Grupe koja tvrdi da će kompanije u svijetu godišnje trošiti preko 3 trilijuna (!!) dolara na komunikaciju i dijeljenje informacija (preko raznih servisa, preko clouda …). A 1 od 10 dolara odlazi na softvere i alate kao što je Slack. I to polako dolazimo do drugog postavljenog pitanja sa početka ovog teksta. Da li Slack mijenja poslovanje i može li jednog dana ubiti email komunikaciju?

 

“Email killer”

Stoljećima – od parnog stroja do dizala, pisaćih mašina i telefona – tehnologija je transformirala kako i kada radimo, a to je ostavilo određene posljedice na naše živote. Prije ste morali raditi u uredu, danas je poželjno da ste na terenu i da radite remote. Mnogo bismo primjera mogli naći. Ista stvar je sa Slackom – definitivno je na tragu da u potpunosti promijeni način komunikacije u poslovanju, odnosno unutar kompanija.
Probajte koristiti Slack par dana i vidjeti ćete zašto ljudi zazivaju kraj emaila.

Prosječan korisnik u Americi dobije i do 50 emailova unutar dana što je puno previše! Radicati Group kaže da ta brojka ide i do 122 maila dnevno što je uopće teško povjerovati. Praktički izgubite par sati da pročitate te emailove i da odgovorite na njih. A trebalo bi i raditi posao za koji ste plaćeni. Slack bi svakako trebao rasteretiti tu komunikaciju, odnosno učiniti ju boljom i lakšom, a samim time će se i radnici bolje osjećati.

Zasigurno jedna od najvećih prednosti je „fluidnost“ koju Slack nudi. Kao prvo, svaka Slack grupa ima kanale. Po defaultu dobijete dva kanala – #General i #Random. A onda vi možete raditi kanale koje god vi želite i ljudi im se mogu, ali i ne moraju pridružiti. Tako možete za svaki odjel u firmi imati kanal. Npr. #racunovodstvo, #IT, #nadzorniOdbor itd. U generalnom chatu svi imaju pristup generalnim informacijama, a u pojedinim kanalima ljudi koji su u tim odjelima.

Čak možete i zaštititi kanale da se ljudi ne mogu sami spojiti na njih, nego da ih morate pozvati, što je dodatni sloj zaštite jer ne želite da svi zaposlenici mogu pratiti komunikaciju u odjelu Financija ili Računovodstva. Uz to, ako želite nekome izričito poslati poruku – možete direktno poslati poruku da nitko osim vas ne zna, ili možete u kanalu napisati @korisničkoIme i poruku pa će ta osoba dobiti notifikaciju da ga je netko spomenuo u kanalu.

 

Ovakva komunikacija je mnogo transparentnija nego ona sa emailovima. Ne morate stalno „čistiti“ emailove, prosljeđivati ih kolegama, slati pozivnice za sastanak mailom itd. Možete to napraviti lakše i jednostavnije! Rekli bismo da je email dobar za komunikaciju van firme i ljudi koji nisu zajedno u Slack grupi. No unutra kompanije – email može postati potpuno bespotreban. Daleko od toga da ga možemo zauvijek poslati u ropotarnicu povijesti, ali možemo jako smanjiti komunikaciju putem tog medija.

 

Loše strane Slacka i sličnih alata

Da li Slack ima svojih loših strana? Ima naravno. O tome je u svojoj knjizi Reclaiming Conversation: The Power of Talk in a Digital Age pisala Sherry Turkle. Slack i slične aplikacije zamjenjuju komunikaciju licem-u-lice. To naravno ima određene posljedice, a istraživanja kažu da je jedna od njih gubitak empatije, potreba za druženjem i slično.

Tehnologija se nekada prebrzo mijenja i ide naprijed, a ljudi se ne mogu „zdravo“ tome prilagoditi. Jednostavno nije prirodno i nikada u povijesti se čovječanstvo i načini komunikacije nisu mijenjali ovako brzo. Možda ćemo tek za 10 ili 20 godina moći reći prave posljedice ovog svega.

Ipak, mislimo da je Slack dobra stvar i da biste ju trebali probati koristiti. Mobilne, ali i desktop, aplikacije su odlične, jako user friendly i cijeli Slack i njegove mogućnosti ćete naučiti u par dana korištenja. A nakon toga će vam biti čudno bez njega. Mi preporučamo ovakav oblik komunikacije umjesto komunikacije mailom jer se pokazala mnogo boljom i transparentnijom, a to je cilj svakog zdravog sustava – zdrava komunikacija, brže i kvalitetnije poslovanje.

 

Piše: B.P.


RELATED ARTICLES

1 komentar

  1. Ne koristim Slack, ali po pročitanome ne vidim veliku razliku između njega i Vibera ili WhatsAppa-s. Kod Slacka kanal, a kod druge dvojice grupa, ali funkcija je ista.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular