Nakon godinu dana rada, Wine tim s ponosom najavljuje stabilno izdanje Wine 8.0. Wine 8.0 sa sobom donosi više od 8600 promjena u odnosu na prethodnu verziju. Jedna od glavnih promjena je završetak konverzije WINE modula u PE format.
Kako Wine tvrdi: “Ovo je važna prekretnica na putu podrške za različite značajke kao što su zaštita od kopiranja, 32-bitne aplikacije na 64-bitnim hostovima, Windows debuggers, x86 aplikacije na ARM-u itd.”. Implementiran je i poseban dispečer sistemskih poziva, kako bi se izbjeglo opterećenje punog NT sistemskog poziva i smanjio utjecaj na performanse. Nastavljen je i rad na WoW64 kako bi se omogućilo 32-bitnim Windows aplikacijama da rade bez 32-bitne Unix biblioteke.
Ostala poboljšanja vrijedna spomena: optimizacija Direct3D paketa zaduženog za renderiranje modela, implementacija D3DX 10 Thread Pumpa, novi kompajler, disassembler i HLSL (High Level Shader Language) predprocesor zasnovan na vkd3d-shader biblioteci, filter MPEG-1 audio dekodera za slojeve 1 i 2, te zasebni filter za sloj 3, povrh multimedijskog okvira GStreamer, filter za čitanje audio i video tokova u ASF (Advanced Systems Format) formatu, bolja podrška za hotplug kontroler i detekciju kontrolera, bolja podrška za DualShock i DualSense kontrolere (Windows.Gaming.Input modul), bolja podrška za CJK fontove, nova tema (light) itd..
Popis promjena je dugačak i ako vas zanima, cijelu listu možete pogledati na ovom linku.
Piše: Marijan Živković