Nismo se nadali da će to biti tako brzo, ali dogodilo se. Microsoft je predstavio AI alat koji će sigurno postati budućnost Office programa i sve više zamjenjivati rad korisnika. Neće ga u potpunosti zamijeniti, no već njegove početne mogućnosti govore mnogo o tome koliko će lakše biti stvarati određeni sadržaj bilo da se radi o tekstovima, proračunskim tablicama, prezentacijama, slanju mailova ili definiranju termina videopoziva.
Copilot ima široke mogućnosti
Microsoft je ovih dana službeno otkrio da Microsoft 365 servis ubrzo dobiva nove AI značajke za svoje aplikacije. Radi se o alatu pod nazivom Microsoft 365 Copilot koji pomoću umjetne inteligencije nadopunjuje funkcije Worda, Excela, Powerpointa, Outlooka te Teamsa. Cijeli njegov rad vrti se oko istog koncepta – korištenje umjetne inteligencije kako bi se generirao inteligentan i koristan sadržaj.
Microsoft je na svojem blogu opisao što sve Microsoft 365 Copilot može. Trenutno je u fazi testiranja i ono vrše određene tvrtke i korisnici, a ubrzo će se to proširiti te će svi imati mogućnost uvida u ovaj AI alat.
Primjeri iz prakse koje je Microsoft naveo zaista su nas ostavili bez daha. Microsoft 365 Copilot pripremio je sastanak, generirao je zabilješke istog sastanka za one koji su se kasnije spojili na Teams te je stvorio PowerPoint prezentaciju temeljenu na specifičnom dokumentu.
Rad se proteže kroz sve Office aplikacije
Copilot može koristiti uvide i informacije iz jedne Office aplikacije te ih generirati u drugu. Na primjer, detalji iz Wordovog dokumenta mogu mu pomoći za stvaranje PowerPoint prezentacije kao što je i napravljeno u spomenutom testiranju.
Ovakvim načinom rada Microsoft 365 Copilot djeluje kao čvorište koje spaja informacije svih vaših Office dokumenata te iz njih može izraditi nove sadržaje.
Na isti način Copilot priprema sastanke na Teamsu i dobiva uvid u njih pa će tako samostalno izraditi bilješke ako im niste prisustvovali ili ste se na njih kasnije uključili. Na temelju povijesti chata također može samostalno izraditi teme sastanaka ili sugerirati koji bi sudionici razgovora trebali slijediti određene zadatke.
Inače, ovo novo iskustvo zajedničkog korištenja informacija iz korisnikovih dokumenata, datoteka, e-mailova i ostalog naziva se Business Chat i dostupno je putem Microsoft Teamsa ili stranice Microsoft365.com. Radi se o potpuno novoj značajki koja spaja sve informacije iz Officeovih aplikacija te na temelju njih omogućava kvalitetnije planiranje.
Testiranja u Outlooku
Microsoft 365 Copilot testiran je i unutar Outlooka. Microsoft je otkrio kako on može analizirati i generirati odgovore na e-mailove sukladno zahtjevima i potrebama korisnika.
U primjeru iz prakse koji je Microsoft demonstrirao korisnik odobrava Copilotu odgovor na zaprimljeni e-mail uz davanje detaljnih uputa. U uputama korisnik objašnjava koji su ključni dijelovi koje e-mail mora sadržavati te istodobno upućuje Copilota na dokument koji sadrži ključne informacije. Copilot nakon toga sve odrađuje sam – proučava informacije iz e-maila s početka komunikacije, proučava dokument koji sadrži važne informacije te na kraju piše e-mail kao odgovor koji ima označene važne dijelove.
Microsoft je objasnio da Copilot surađuje zajedno s nama kod inboxa te poruka kako bi mogli manje vremena provoditi na osmišljavanju novih e-mailova. Umjesto toga dobili smo brz, jednostavan i efikasan način komunikacije. Copilot ide toliko daleko da će kod kompleksnih komunikacija putem e-maila razumjeti drugačija gledišta svake osobe te potencijalno otvoriti pitanja o kojima se unutar iste komunikacije još nije raspravljalo.
Dakle, Microsoft 365 Copilotu dovoljno je postaviti jednostavni upit i u trenutku možete imati napisan e-mail temeljen na ranijoj komunikaciji i specifičnom kontekstu.
Razni oblici naredbi
Primjere za neke od mogućih naredbi u Office aplikacijama možete vidjeti u nastavku:
Microsoft Word – dodavanje sadržaja postojećim tekstovima, sumiranje teksta, prepravci dijelova teksta radi konciznijeg sadržaja, odabir načina obraćanja u tekstu – od profesionalnog i uobičajenog do strastvenog ili prepunog zahvala, prijedlozi za preinakama u tekstu (npr. za jačanje argumenata), pisanje kratkih predložaka za projekte, stvaranje predloška na temelju jednostavne varijante teksta itd.
Microsoft Excel – uspostava korelacija, prijedlozi za korištenje formula na temelju upita, generiranje modela za analizu podataka, stvaranje vizuala (npr. grafikona), preporuke za dobivanje drugačijih rezultata, iskaz konkretnih rezultata na temelju upita itd.
Microsoft PowerPoint – stvaranje prezentacije na temelju upita, izrada prezentacije na temelju pisanih dokumenata, korištenje pisanih dokumenata kao zabilješki ili tumačenja unutar prezentacija, mijenjanje dijelova prezentacije i njenih animacija, skraćivanje prezentacija itd.
Microsoft Outlook – praćenje informacija iz inboxa te specifičnih dijelova komunikacije kako bi se stvorila e-mail poruka, razumijevanje pozicija sudionika komunikacije te njihovih gledišta, otvaranje pitanja i tema u e-mailu koje još nisu spomenute, odgovaranje na e-mailove te stvaranje e-mailova iz jednostavnih predložaka, sumiranje e-mailova, upućivanje poziva na sastanke itd.
Microsoft Teams – organizacija sastanaka, ubrzavanje komunikacije, organizacija ključnih tema diskusije, bilješke sastanaka, stvaranje planova na temelju povijesti chata, identificiranje korisnika kojima se upućuju specifični zadaci, utvrđivanje rasporeda događanja itd.
Microsoft je također najavio kako će se Copilot AI alat još širiti izvan Office aplikacija i zato smo sigurni da dolazi novo vrijeme Windowsa gdje umjetna inteligencija preuzima dio korisnikovih radnji. Više o svemu možete pročitati na sljedećoj poveznici s Microsoftovog bloga.
Piše: Ervin Mičetić