PočetnaGamingMala škola indie developmenta vol.2

Mala škola indie developmenta vol.2


U nastavku male škole indie developmenta pričat ćemo o vrlo aktualnoj temi odnosno besplatnim alatima za izradu igre poput Unitya i Unreal Enginea. Ukoliko ste u dilemi i ne znate što točno odabrati, možda će vam nakon ovog teksta neke stvari biti nešto jasnije

Ukoliko planirate se ozbiljno posvetiti razvoju modernih igara jedan od ključnih koraka, nakon što imate ideju i definirate projekt, bit će svakako odabir odgovarajućeg alata koji će vam pomoći da na pravi način svoju ideje prevedete u virtualni svijet. U ovom članku ćemo okvirno se pozabaviti sa dva iznimno moćna i u principu besplatna alata, odnosno enginea za izradu igara- Unityem i Unreal Engineom.

Autor: Hrvoje Sirovina

5

Nestvarno dobar

Engine sa možda najviše vizualnih i funkcionalnih mogućnosti, a koji je pritom besplatan za korištenje, je Epicov Unreal Engine. Trenutna aktivna verzija je UE 4.10. Unreal je baziran na C++ jeziku, no nije nužno poznavati taj jezik da bi se znalo raditi u njemu. U čemu je kvaka?

Postoje dva načina rada u Unrealu. Prvi je standarno pisanje kodova kojim povezujemo logičke algoritme, funkcije, umjetnu inteligenciju, ponašanje i ostale elemente u jednu smislenu cjelinu. To može trajati dugo, velike su šanse za prikrivenim pogreškama koje nije uvijek najlaške pronaći, a i definiranje problema može također biti veliki vremenski problem. Za takve situacije su momci iz Epica napravili nešto vrlo praktično – Blueprint. Radi se o sustavu povezivanja logičkih algoritama po principu „kućica“ koji u sebi imaju brojčane, logičke, boolean, funkcijske ili neke druge vrijednosti. Kućice međusobno povezujete dok ne složite potpuni algoritam za ono što želite izraditi

bp

Blueprint

Npr. algoritam za fiziku kretanja mora imati neku nultu poziciju, brzinu kretanja, smjerove kretanja i ostale povezane elemente. Algoritam za umjetnu inteligenciju nekog lika u igri mora imati logičke manevre za kretanje, napadanje, reagiranje na slične situacije ili tako nešto. Tu ima jako puno toga, a Blueprint uvelike ubrzava proces izrade, te omogućuje osobama koje ne znaju pisati kod da relativno učinkovito rade igru. Vrlo praktično. Ne kažemo da je lagano. Usprkos tutorialima, bitno je koristiti vlastiti mozak i kreativnost kako bi napravili nešto, jer ne znači da ćete na tutorialima naći rješenje za sve.

Grafičke mogućnosti su van ovog svijeta, jer ono što se Unrealom može postići zaista graniči sa stvarnošću. To je zapravo njegov najveći adut – nevjerojatne grafičke mogućnosti. Ipak Unreal možda još uvijek nije najbolje rješenje za 2D naslove, te za mobilne igre. No, ako pričamo o većim projektima za PC ili konzole, Unreal je svakako idealan izbor. Sustav naplate je takav da ste dužni svaki kvartal platiti 30% svog prihoda ako je ukupna zarada za vašu igru prešla 3000 dolara. Do tog momenta je sve potpuno besplatno, bez ikakvih obaveza prema Epic Gamesu.

uni

Zajedno do uspjeha

Za razliku od Unreala, sa Unity engineom nije moguće (još uvijek) postići bizarno dobru grafiku, no to nije niti bitno, jer čisto sumnjam da ako ovo čitate planirate raditi igru koja graniči sa stvarnošću. Mnogo manji, manje zahtjevan i otvoreniji Unity je engine koji ima odvojen sustav za 2D i 3D izradu igara. Takav pristup omogućava jednostavnije osmišljavanje 2D naslova uz mnoštvo tutoriala koji se nalaze na YouTubeu.

Ono što je mnogima odbijenica za Unity je to što ne postoji službeni visual scripting, tj. Blueprint sustav kakav ima Unreal. Dakle, potrebno je znati pisati kod. Unity koristi JavaScript ili C#, a na vama je odluka koji ćete jezik odabrati. Treba napomenuti da se ne treba bojati programiranja. Radi se o logičkim kodovima kojima je potrebno mjenjati parametre jer Unity postoji već zaista dugi niz godina, a baza sa skriptama raste iz dana u dan. Praktički postoje skripte za npr. 2D sidescroller u kojem je potrebno samo prilagoditi parametre u kodovima, a pisanje čistog koda će vam doći s vremenom.

Idelan za mobilne igre

Unity ima vrlo bogat store u kojem se svašta može kupiti ili besplatno skinuti. Tamo postoje i neslužbeni Blueprint pluginovi, no koštaju otprilike 60 dolara. Unity je preporučljiv za prvi engine ako se radi neki jednostavniji 2D sidescroller ili neka manje zahtjevna mobilna igra. Prednost Unitya naspram Unreala je konačni, optimiziraniji proizvod za mobilne platforme i platna ideja.
Unity postoji u dvije verzije – Free i Pro. Pro verzija košta 75 USD mjesečno, a nudi neke dodatne opcije koje nemaju veze sa samom izradom igre. Free verzija ima sve potrebne alate, a smije se koristiti do trenutka kada vam godišnja zarada od igre ne prelazi 100 000 USD. Nakon što se prijeđe taj prag, Unity od takvog korisnika zahtjeva da se prebaci na Pro verziju.
Više informacija o oba enginea možete pronaći na unrealengine.com i unity3d.com, a na vama je da odvagnete što vam je potrebnije, što vam više leži, te što u konačnici želite napraviti. Mi smo ukratko opisali dva najjača enginea, a u idućem nastavku pričat ćemo više o Unreal Engineu i njegovim mogućnostima, prednostima i manama.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular