Sam Altman i tim u četvrtak su započeli događaj tvrtke “12 dana OpenAI-ja” sa prijenosom uživo. Na događaju je prikazana potpuno funkcionalna verzija 01 svog modela, ali i još nešto: pretplatničku razinu za ChatGPT pod nazivom ChatGPT Pro. No ako korisnik želi imati neograničen pristup ovim novim mogućnostima, morat će za to izdvojiti nevjerojatnih 200 američkih dolara. Mjesečno.
Model 01, koji je izvorno bio pod kodnim imenom ”Project Strawberry”, prvi je put objavljen u rujnu kao verzija koja je bila dostupna za ”prvi pogled”, zajedno s modelom o1-mini, koji sadrži manje mogućnosti.
Model o1, razlikuje se od standardnih LLM-ova po tome što je sposoban sam provjeriti činjenice prije nego što vrati svoj generirani odgovor korisniku. Prednost ovog modela jest što smanjuje mogućnost od ”izmišljanja” ili haluciniranja” alata umjetne inteligencije, ali dolazi po cijeni duljeg razdoblja zaključivanja i sporijeg pružanja odgovora.
Ipak, ovi modeli mogu predočiti odgovore na složene upite u tehničkim poljima poput znanosti, kodiranja i matematike i to brže nego što to mogu ljudi. Prema internim testovima OpenAI-ja, nova verzija o1 smanjuje “velike pogreške” na “teškim pitanjima iz stvarnog svijeta” za čak 34% u odnosu na verziju koja je bila dostupna za prvi pogled.
Novi model dostupan je korisnicima ChatGPT Plus i Team putem alata za odabir modela web stranice ChatGPT. Pretplatnici Enterprise i Edu dobit će pristup početkom sljedećeg tjedna. Iako u početku nećete moći učitavati datoteke ili pristupati sadržaju na internetu s novim o1, iz OpenAI-a tvrde kako planiraju dodati podršku za te i druge mogućnosti u nadolazećim mjesecima.
Tvrtka je također predstavila svoju novu sveobuhvatnu razinu pretplate, ChatGPT Pro, koja će koštati 200 američkih dolara mjesečno. S njim će korisnici dobiti neograničeni pristup svim OpenAI modelima, uključujući GPT-4o, punu verziju o1 i napredni glasovni način rada. Pro pretplatnici također će dobiti ekskluzivni pristup o1 Pro modu, koji koristi više računala za davanje najboljih odgovora na najteža pitanja, prema tvrtki.
Alan Milić