Iako se o 3D ispisu često govori kao o novoj važnoj tehnologiji za autoindustriju, do sada nije napravljen nikakav veliki utjecaj. Sada Volkswagen i Hewlett-Packard tvrde da su napravili veliki iskorak u metalnom 3D ispisu, pokazujući da tehnologija može ići u korak sa zahtjevima velike količine automobila.
HP je pokazati da Metal Jet 3D printeri mogu napraviti dosta automobilskih dijelova u razumnom roku. Kako bi proslavio lansiranje Volkswagen ID.3 – prvog električnog automobila za masovno tržište, HP je tiskao 10.000 minijaturnih primjeraka modela Volkswagen ID.3, koji su podijeljeni gostima na početku ceremonije proizvodnje u njemačkom Zwickau.
Proizvodnja minijaturnih modela ID.3 predstavlja prvu od tri faze Volkswagenovog plana 3D ispisa, navodi HP. Proizvođač automobila planira koristiti 3D ispis za strukturne dijelove svojih vozila nove generacije, navode iz HP-a. Dvije tvrtke nadaju se povećanju broja proizvedenih dijelova i prelaze od izrade kozmetičkih dijelova do vitalnijih komponenti. Krajnji je cilj proizvesti 50.000 do 100.000 dijelova godišnje, navodi HP. U početku će ti dijelovi obuhvaćati predmete poput ručica mjenjača i nosača zrcala, ali HP tvrdi da će na kraju moći proizvesti „potpuno sigurnosno certificirane metalne dijelove“.
Zagovornici 3D ispisa nisu pronašli nedostatak potencijalnih primjena, ali automobilska upotreba dosad je bila prilično malih razmjera. Ford je upotrijebio neke dijelove ispisane u 3D za kočnice svog malenog Mustang Shelby GT500, a ograničeno izdanje Aston Martin DBS GT Zagato ima također nekoliko isprintanih metalnih dijelova u svom interijeru. I Ford i Aston već su razmatrali uporabu 3D ispisa, kao načina kako klijentima ponuditi više načina personalizacije svojih automobila, jer tehnologija omogućava proizvodnju manjih serija dijelova po mnogo povoljnijim proizvodnim cijenama.
Volkswagen ID.3 mali je hatchback u veličini trenutnog VW Golfa, namijenjenog za prodaju na europsko tržište, ali prema Volkswagenovim planovima to je tek početak, jer se planira i pregršt drugih električnih modela.
Piše: A.M.