X, bivši Twitter, tuži nekoliko velikih oglašivača, uključujući Mars, Unilever i CVS Health. Ova akcija je dio anti-monopolske tužbe protiv Globalnog saveza za odgovorne medije (GARM), kako je najavila izvršna direktorica Linda Yaccarino u otvorenom pismu.
Yaccarino tvrdi da su ti oglašivači sudjelovali u “nezakonitom bojkotu” X-a. Točnije, ona tvrdi kako je ovaj bojkot imao za cilj naštetiti raznolikoj korisničkoj bazi platforme, koja uključuje ljubitelje sporta, igrače, novinare, aktiviste, roditelje i različite vrste vođa. GARM, dio Svjetske federacije oglašivača, stvoren je za postavljanje sigurnosnih smjernica za online oglašavanje. U tužbi se navodi da su GARM i druge grupe surađivale kako bi onemogućile da X prihoduje više milijardi dolara koje je trebao zaraditi od oglasa.
Ovo nije prva tužba koju je X pokrenuo zbog problema s oglašivačima. Tvrtka je prethodno tužila Centar za suzbijanje digitalne mržnje (CCDH), nakon što je grupa objavila istraživanje u kojem kritizira X jer nije uklonio objave u kojima se navodno propagira mržnja. Tužba je odbačena, a sudac je izjavio da je X pokušavao “kazniti” grupu. Elon Musk, vlasnik X-a, podijelio je svoju frustraciju u nedavnoj objavi, rekavši: ”Pokušavali smo biti pristojni dvije godine i dobili smo samo prazne riječi. Ovo je sada rat”.
Mislim da ova tužba pokazuje koliko je platformama poput X teško upravljati mnogim stvarima, uključujući i nešto što se danas definira kao sloboda govora i izražavanja i koliko je pritom teško usrećiti oglašivače. Kako stvari stoje, X čeka teška bitka, koja bi mogla utjecati na način na koji oglasi funkcioniraju na društvenim mrežama. Kako će ovo sve zajedno završiti, vrijeme će pokazati.
Alan Milić