Ovih dana iz ERA (engl. Entertainment Retailers Association) nam je stiglo jedno vrlo zanimljivo i neobično priopćenje. Vjerovali ili ne, 48. tjedan u 2016. godini pamtit ćemo po tome da je U Velikoj Britaniji po prvi put potrošeno više novca na kupovinu ploča, nego li na digitalno izdanje glazbe. S obzirom na to da smo u dobu kada tehnologija gura ogromnim koracima naprijed, ovakav preokret svakako je mnoge začudio.
Ljubitelji glazbe u Velikoj Britaniji očito su počeli osjećati nostalgiju prema nekim prošlim vremenima. Ploče su bile aktualne prije 50-ak godina, a od njihovog vrhunca izmijenilo se već nekoliko tehnologija. Ovaj podataka svakako začuđuje jer svakodnevno možemo vidjeti ljude koji nose slušalice u ušima, a rijetko kada nekoga tko posjeduje ili sluša ploče. No, čini se da blagdanska vremena ponovno aktualiziraju ploče, a brojke koje stoje iza njih su fantastične.
U studenom prošle godine na vinilne ploče kupci su potrošili 1.2 milijuna funti, dok je na digitalna izdanja potrošeno čak 4.4 milijuna funti. Ove godine situacija je potpuno drugačija. Na vinilne ploče utrošeno je 2.4 milijuna funti, a na digitalna izdanja samo 2.1 milijun. Stvari su se vrlo brzo okrenule na stranu ‘staromodnih’ ploča, a mnogi taj porast pripisuju trendu darivanja vinilnih ploča pod bor. U svakom slučaju, podaci koje je izjela ERA su vrlo zanimljivi, a kakav će se trend nastaviti u narednoj godini vidjet ćemo.