Logika iza kompanija Uber i Lyft sasvim je jasna: što niže cijene taksi vožnje ponude na tržištu, to će više ljudi koristiti javni prijevoz, odnosno njihove usluge. Činjenica jest da je taksi prijevoz pojeftinio uvođenjem njihovih usluga, no da li je to privuklo ljude da se češće koriste taksi prijevozom?
Nedavno je u New Yorku provedeno istraživanje koje je pokazalo vrlo zanimljive rezultate. Iako bi logika dijeljenja prijevoza i smanjenje cijene taksija trebalo smanjiti gužve u gradu, dogodilo se upravo suprotno. Naime, istraživanja su pokazala kako ljudi koji su do sada koristili vlastite automobile za odlazak na posao, to i dalje čine bez obzira na to što je cijena taksija znatno smanjenja.
S druge strane, porastao je broj onih koji koriste usluge taksi prijevoza, a prije su koristili neke alternativne metode (bicikli, autobusi, podzemna). Sve to ukazuje na činjenicu da su sada u gradu još veće gužve i taksiji koji su trebali smanjiti opterećenje prometnica, sada su postigli upravo suprotan efekt.
Zbog svega navedenog čelnici New Yorka odlučili su reagirati na takvu situaciju pa je pokrenuta detaljna rasprava koji je najbolji način za rješavanje spornog problema. Nameće se nekoliko praktičnih rješenja, no čini se kako se većina njih kosi s politkom koju zagovaraju tvrtke Uber i Lyft.
Naime, prva izgledna solucija jest ograničenje broja taksi prijevoznika u gradu, što bi značilo da se Uber programu vožnje više neće moći pridružiti tko želi, već će upad u to odabrano društvo biti izuzetno težak. Sljedeće rješenje jest postavljanje minimalne plaće koji bi se morali pridržavati svi taksisti u gradu. S obzirom na to da su Uber i Lyft jeftiniji od konkurenta, ovo bi mogao biti direktan udar na njihovo poslovanje jer bi se grad upleo u određivanje plaća i naknada za vožnju.
Bez obzira kako završila rasprava, činjenica je da će se nešto u taksi prijevozništvu u New Yorku morati promijeniti. Prometne gužve sve su veće, a željeno rasterećenje prometa nije se dogodilo.
Piše: M.Ž.