Posljednjih je mjesecu u fokusu marketinških stručnjaka influencer marketing. Vrsta je to marketinga gdje se promocija vrši putem ‘utjecajnih’ osoba, odnosno osoba koje na svojim blogovima i profilima na društvenim mrežama imaju hrpetine sljedbenika. Čini se kako ovaj segment postaje sve zanimljiviji, a to otvara jedna sasvim nova velika vrata na tržištu.
U Kini se pojavio fakultetski smjer na kojem će studenti moći učiti o tome kako postati influenceri i steći slavu zahvaljujući blogovima i jakim profilima na društvenim mrežama. Yiwu fakultet koji se nalazi u blizini Šangaja tako je jedan od prvih u svijetu koji svojim studentima nudi da odaberu smjer ‘Poziranje i etikete’, a koji je namijenjen isključivo onima koji žele živjeti zahvaljujući internetu.
Ako studenti odaberu taj smjer moći će se učiti o trendovima u svijetu mode i kozmetike, kako se ponašati pred kamerom, kako napraviti sjajan selfie, ali i kako doprijeti do poznatim brendova s kojima mogu sklopiti suradnju.
Iako će nekima ova priča o ‘studiju za internet zvijezde’ zvučati suludo, brojke itekako opravdavaju ideju. Naime, industrija povezana s internetskim zvijezdama u Kini vrijedi trenutno vrtoglavih 7.7 milijardi dolara.
Prognoze su kako će se taj broj udvostručiti u naredne dvije godine. Statistike također pokazuju da blogovi i objave na društvenim mrežama influencera utječu na čak 20 posto kupovine u Kini.
Piše: M.Ž.