Tržište glazbene industrije je pojavom interneta i popularnih servisa za slušanje glazbe zapelo u velikim problemima. Naime, servisi koji omogućavaju slušanje glazbe besplatno narušili su dobru zaradu koju su imale glazbene izdavačke kuće jer danas već rijetko tko kupuje glazbu kada je može u svakom trenutku dobiti potpuno besplatno i to na bilo kojem predjelu svijeta.
Najpopularniji servisi trenutno na internet sceni za takozvano streamanje glazbe su: iTunes, Google Play, Netflix, SoundCloud, Spotify, itd. Ti bi se servisi uskoro mogli naći pod velikim pritiskom od strane izdavačkih kuća jer bi se mogle pojaviti tužbe koje bi ih ‘pokopale’. Neki od spomenutih servisa već duže vremena muku muče s raznim prijavama i tužbama jer vrlo je lako dokazati kršenje autorskih prava, posebice kada se glazba nudi besplatno a bez dogovora sa kućama. Iako su se takvi slučajevi sada prorijedili i svi servisi se jako paze, jasno je da će netko pokrenuti lavinu koja bi mogla progutati navedene popularne servise.
Oni koji pripremaju ‘lavinu’ su izdavačke kuće koje su zbog raznih servisa slične namjene u velikim novčanim gubicima. Mora se priznati kako je prije rad tih kuća bio život u medu i mlijeku, no sada je situacija potpuno drugačija. Istraživanja koja su provedena pokazuju kako je streamanje glazbe popularnije od nabavke izdanja, a posebno je takav trend izražen kod mladih koji su zapravo i jedni od najvećih konzumenata glazbe. Istraživanje ne ide nimalo na ruku izdavačkim kućama, te je samo pitanje vremena kada ćemo imati pune naslovnice portala o tome kako se sprema krah servisa za slušanje glazbe.
FOTO: mactrast.com