Kompanija Tesla navodi kako im je privatnost korisnika izuzetno važna stvar, no prema najnovijem izvještaju novinske agencije Reuters, za njih je privatnost samo mrtvo slovo na papiru. Prema izvještaju Reutersa, koji je razgovarao s devet bivših zaposlenika Tesle, između 2019. i 2022. zaposlenici korporacije su razmjenjivali osjetljive fotografije i videozapise koje su zabilježile kamere vlasnika vozila.
Dok se u velikom broju slučajeva radilo o smiješnim fotografijama i snimkama koje su prikazivale kupce Tesle u neugodnim situacijama (poput potpuno golog muškarca koji prilazi automobilu), neke od snimki su uključivale i prometne nesreće.
“Jedna snimka nesreće iz 2021. prikazuje Teslu koja se kretala velikom brzinom u stambenom području i udara dijete koje je vozilo bicikl.”, piše Reuters citirajući jednog od bivših zaposlenika Tesle. Dijete je odletjelo u jednom smjeru, bicikl u drugom. Video se proširio Teslinim uredom u San Mateu u Kaliforniji putem privatnih razgovora poput “šumskog požara”.
Postojale su i smiješne fotografije pasa i prometnih znakova koje su zaposlenici pretvorili u memeove ukrašavajući ih zabavnim natpisima ili komentarima, prije nego što su ih objavili u privatnim grupnim chatovima. Dok su neke objave dijelila samo dva zaposlenika, druge je moglo vidjeti desetke zaposlenika.
Tesla tvrdi kako prikuplja snimke isključivo radi pomoći vozaču, te da im je privatnost važna stvar. Kako napominje Reuters, Teslina obavijest o privatnosti kupaca tvrdi da “snimke kamera ostaju anonimne i nisu povezane s vama ili vašim vozilom”. Međutim, ispostavilo se da je vrlo lako otkriti odakle je snimak došao. Što je najviše uznemirujuće, neki su snimci nastali dok su vozila bila parkirana i ugašena. Tako su zaposlenici imali uvid u garažu Elona Muska u kojoj se nalazila auto podmornica Lotus Esprit iz filma o Jamesu Bondu “Špijun koji me volio”, koju je Musk kupio na aukciji za oko 968.000 dolara 2013. godine.
Prema onome što je za Reuters rekao Carlo Piltz, njemački odvjetnik za privatnost podataka, takav postupak dijeljenja videa i slika bilo bi teško opravdati prema europskom zakonu o zaštiti podataka i privatnosti kada to nema nikakve veze s pružanjem usluga sigurnog ili funkcionalnog vozila.
Hoće li snositi ikakve posljedice oni koji su narušili privatnost vlasnika vozila? Teško je reći, jer se iz Tesle još nisu oglasili.
Piše: Marijan Živković