Sljedeći tjedan očekuje se službeni dolazak Windowsa 11. Već se nekoliko mjeseci intenzivno raspravlja o značajkama i funkcijama novog operativnog sustava te su u raznim tekstovima česte usporedbe s Windowsima 10 kako bi se dobile informacije o promjenama korisničkog iskustva. Microsoft vrlo intenzivno promovira Windows 11 i mnogo je truda i financijskih sredstava uloženo u promocijsku kampanju, no kakvi su rezultati tih pokušaja? Imaju li sadašnji i budući korisnici dovoljno informacija i jesu li upoznati s promjenama koje Windowsi 11 donose?
Za odgovor na navedena pitanja potrebno je provjeriti dostupna istraživanja. Vrlo je zanimljivo istraživanje portala savings.com gdje se navodi kako nešto više od 60 posto Windows korisnika uopće ne zna da novi operativni sustav izlazi na tržište 5. listopada! Ostatak od oko 40 posto korisnika upoznat je s datumom izlaska, ali gotovo polovica njih nije sigurna o prelasku na novi operativni sustav. Ovaj podatak i ne mora previše čuditi jer je u istraživanju utvrđeno kako gotovo dvije trećine korisnika ima dvojbe ako njihovo računalo uopće može podržati instalaciju Windowsa 11 te ima sve potrebne specifikacije. Ove vrijednosti su sigurno rezultat pomalo nespretne i nedorečene komunikacije Microsofta po pitanju potrebnih hardverskih specifikacija za mogućnost korištenja Windowsa 11.
Pitanje o novim značajkama i funkcijama Windowsa 11 također je zanimljivo. 38 posto ispitanih korisnika izjavilo je kako ne znaju koja je najzanimljivija nova značajka ili funkcija nadolazećeg operativnog sustava. To je mnogo veći postotak od svih ostalih kategorija koje su spomenute jer, primjerice, na drugom mjestu pozicionirala se mogućnost pokretanja Android aplikacija koju je istaknulo samo 14 posto ispitanih korisnika.
Još jedno istraživanje proveo je servis AdDuplex koji se bavi promocijom Windows proizvoda. U njemu je utvrđeno kako Windows 11 prije službenog plasiranja na tržište koristi 1,3 posto korisnika PC računala. Teško je reći ako je ova brojka ono što su čelnici Microsofta očekivali. Iako navedeni postotak nekome može izgledati malo, treba znati činjenicu da Microsoft od lipnja ove godine ima udio na tržištu operativnih sustava od 73 posto, a vjerojatno nije zanemariv ni broj korisnika koji se trenutno služi beta verzijom novog operativnog sustava.
Piše: Ervin Mičetić