Njemačka željeznička tvrtka GULP objavila je natječaj za Windows 3.11 administratora u petak, prošli tjedan. Osim vještina o održavanju Windows for Workgroups na 30 godina starom operativnom sustavu, tvrtka će još više voljeti kandidata koji posjeduje iskustvo i s MS-DOS-om. Administrator bi navodno nadgledao sustave s procesorima od 166MHz i 8MB RAM-a, ah ta dobra vremena. Moglo bi se činiti pomalo zabrinjavajućim da moderne željeznice još uvijek rade na tako starim sustavima, ali kritični sustavi često se pridržavaju filozofije “ako nije u kvaru, nemoj ga popravljati”.
Konkretor, ljubitelj silicija, istaknuo je gornji natječaj na Twitteru / X i objasnio da je tvrtka koja je angažirala odgovorna za “monitore u vlakovima za gotovo cijelu Njemačku”. Ovi se sustavi očito jednim dijelom oslanjaju na stare MS-DOS i Windows 3.11 aplikacije.
You have MS DOS and Windows 3.11 skills?
I have a job for youhttps://t.co/vcAitUnvbZ
between you and me, we are talking about the german railway display boards for almost all of germany. There are still running with legacy os. pic.twitter.com/VJJsbMcbGT— konkretor (@konkretor) January 27, 2024
Čini se da je popis poslova, koji smo vidjeli jučer, danas uklonjen. Spominje se da će imenovani održavati i ažurirati stare sustave koji su još uvijek ključni za željezničke operacije. U daljnjim detaljima saznajemo da je ovaj softver odgovoran za “sustav prikaza vozačeve kabine na brzim i regionalnim vlakovima [koji] vozaču prikazuju najvažnije tehničke podatke u stvarnom vremenu.”
Pomalo je zabrinjavajuće vidjeti da se tako stari naslijeđeni OS-ovi oslanjaju na dostavu važnih podataka u stvarnom vremenu, ali nije neuobičajeno pronaći stare kritične sustave koje pokreće stari softver. Osim toga, zaslon može pružati samo podatke za informacije, a ne kritične sigurnosne sustave.
Windows 3.1X bio je poznat po tome što je bio prva verzija Microsoftovog GUI-baziranog operativnog sustava s integriranim umrežavanjem i uveo je 386 zaštićeni mrežni skup. Microsoft je pokrenuo ovaj OS prilagođen mreži još davne 1992. godine i ukinuo podršku za njega 31. prosinca 2001. Je li njemačkom željezničkom poduzeću promaknuo ovaj podatak?
Prema nekim čavrljanjima na forumu Hacker News, gore spomenuti naslijeđeni sustav trenutno se koristi u njemačkim vlakovima ICE 1 i ICE 2. Ako je točno, softver koji se oslanja na MS-DOS i Win 3.11 će biti u upotrebi do 2030. a moćda i kasnije. Još jedna zanimljiva sitnica bila je tvrdnja da jedan od željezničkih sustava koji pokreće Win 3.11 ima BIOS iz 1996. godine i ima procesor od 166MHz plus 8MB RAM-a. Nevjerojatno kako se prastari hardver i softver i dan danas može pronaći u funkciji na najneočekivanijim mjestima na svijetu.
Piše: D.M.