PočetnaOstaloZanimljivostiOdržao se jedan od najvažnijih Googleovih evenata u posljednjih nekoliko godina. Korisnike...

Održao se jedan od najvažnijih Googleovih evenata u posljednjih nekoliko godina. Korisnike očekuju velike promjene kod Google pretraživanja!


Na Googleovom eventu pod nazivom Search On glavna tema bilo je predstavljanje promjena i modifikacija koje će doživjeti pretraživanje na najpopularnijoj web tražilici. Google će pristupiti primjeni novih alata generiranih pomoću umjetne inteligencije, a nova tehnologija koja će unaprijediti korištenje popularnog Google Searcha je Multitask Unified Model (MUM). S primjenom MUM tehnologije postupak pretraživanja na Google web tražilici trebao bi na bolji način spojiti korisnike sa sadržajem pretraživanja i sama pretraga trebala bi biti mnogo fluidnija uz detaljne i „context-rich“ odgovore.

Google MUM

O čemu se točno radi?

Jedna od novih značajki koja će postati dio Google web tražilice je „Things to know“ koja se fokusira na olakšavanje razumijevanja tema koje korisnici pretražuju. Ona razumije tipične načine pretraga korisnika i istodobno će im pokazati različite aspekte teme iz pretraživanja koji se po navici prvi pregledavaju.

Primjerice, ako želimo pretražiti neki pojam vezan uz određenu slikarsku tehniku, „Things to know“ će kao teme predložiti objašnjenja kako započeti s primjenom navedene slikarske tehnike, step-by-step uputstva, predstaviti različite stilove tražene slikarske tehnike, savjete itd.

„Things to know“ dolazi kao dio Google web tražilice za nekoliko mjeseci i u naredno se vrijeme ova značajka želi unaprijediti pa će korisnicima davati još dublje uvide u teme koje pretražuju. Kod navedenog primjera pretraživanja slikarske tehnike to bi bilo, recimo, u obliku rezultata pretraživanja koji bi sugerirali na koji se način može ta tehnika iskoristiti u ukrašavanju domaćinstva. Google će moći vezati pretraživanje uz srodne slikarske tehnike te čak izdvojiti tečajeve slikanja koji bi mogli korisnika zanimati. Slično kao i na stranicama Pinteresta, Google želi vizualno obogatiti korisničke pretrage i inspirirati korisnike na dublji ulazak u srž traženog pojma ili teme. Promjena se posebno odnosi na online pretragu proizvoda koje želimo kupiti. „Things to know“ ide toliko daleko da će prikazivati asortimane proizvoda u obližnjim dućanima koji su povezani ili asociraju na ostvarenu pretragu u Google web tražilici.

Na eventu je također navedeno da će se u narednim mjesecima dogoditi nadogradnja pretrage videosadržaja. Tvrtka već koristi umjetnu inteligenciju s kojom se utvrđuju ključni trenuci unutar videoklipa, a sada se slični element proteže i na web pretrage. Google web tražilica će moći identificirati teme unutar pojedinog videa, bezobzira na to što one možda u njemu neće biti navedene. Za ovakav oblik pretrage korisnici će ubuduće dobiti poveznice.

Kao primjer se može spomenuti situacija u kojoj korisnik gleda određeni video s YouTubea. MUM tehnologija će razumjeti o čemu se radi u videu, koje se teme kroz njega prožimaju te na temelju toga sugerirati nove videosadržaje. Ova funkcija trebala bi u narednim tjednima postati i sastavni dio pretraživanja na YouTubeu.

Ono što se tijekom eventa moglo primijetiti je Googleovo inzistiranje na korištenju Google Lens aplikacije. Ona će ubrzo postati sastavni dio Chrome web preglednika i u narednom vremenu Google želi uvjeriti korisnike da svoje upite prebace na nju. Google Lens kao popularni alat za prepoznavanje slika vizualno će identificirati fotografije, objekte ili predmete i dati o njima informacije, ali isto tako će pružiti Googleu mogućnost skupljanja novog konteksta vezanog uz pretrage korisnika.

Čini se kako će novi oblici pretrage koji kombiniraju tekst i sliku stvoriti potpuno novu dimenziju kontekstualizacije pretraga.

Piše: Ervin Mičetić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular