Vrijeme autonomnih automobila sve nam je bliže, a mnogi se s pravom pitaju kakav će to utjecaj imati na promet i sigurnost u prometu. Inženjeri koji rade na autonomnim sustavima često znaju reći kako će pojava autonomnih automobila uvelike smanjiti broj nesreća, jer su takvi automobili sigurniji. Dakle, u toj teoriji računalo upravlja automobilom puno bolje od čovjeka, no je li tome zbilja tako?
Prošle godine jedan Tesla S automobil ima je sudar s kamionom pri čemu je umro ‘vozač’ Tesla automobila. Zbog toga, provedena je dalekosežna istraga koja je potrajala godinu dana. Na kraju se pokazalo kako je vozač automobila u potpunosti ignorirao audio i vizualna upozorenja da stavi ruke na volan za vrijeme vožnje.
Prema podacima, vozač je ruke na volanu imao samo 25 sekundi, a vožnja je trajala ukupno 37 minuta. Rekonstrukcijom događaja se došlo do zaključka kako vozač u vrijeme nesreće uopće nije pratio prometnicu, već je gledao film na prijenosnom DVD playeru.
Automobil je bio u potpunosti tehnički ispravan i svi su sustavi radili dobro. Vozač je namjestio brzinu vožnje na 74 mph, iako je ograničenje bilo 60 mph. Možemo zaključiti kako je krivac za prometnu nesreću ipak smrtno stradali vozač koji je ignorirao upozorenja koja je automobil odašiljao.
No, Tesla je nakon nesreće reagirao na način da je zabranio vožnju ukoliko se vozač ogluši na upozorenja koja šalje automobil.
Piše: M.Ž.