Google tvrdi da ovaj malo poznati web alat čuva vašu privatnost podataka.
Google u tišini prati gotovo svaku online kupnju koju ste ikada napravili, zahvaljujući potvrdama o kupnji poslanim na vaš osobni Gmail račun, navodi se u novom izvješću CNBC-a. Čak štoviše te su vam informacije dostupne pomoću google-ovog web alata koji je aktivan već neko vrijeme, a možete ga pogledati ovdje.
Budući da sam Gmail račun otvorio prije gotovo deset godina, povijest mojih kupnji seže sve do 2010. godine. Uključuje i neke online transakcije koje su napravljene pomoću moje kreditne kartice, zahvaljujući pružateljima softvera na prodajnom mjestu kao što su paypal i drugi koji povezuju broj vaše kreditne kartice i ime s pripadajućim računom e-pošte za dostavu računa.
“Kako bismo vam olakšali pregled i praćenje vaših kupnji, rezervacija i pretplata na jednom mjestu, stvorili smo privatno odredište koje možete vidjeti samo vi”, nedavno je izjavio predstavnik Googlea. “Te podatke možete izbrisati u bilo kojem trenutku. Mi ne koristimo nikakve informacije iz vaših Gmail poruka za prikazivanje oglasa”. Zanimljivo je spomenuti da Google nije rekao koliko je dugo ovaj alat već aktivan.
Prema CNBC-u, tvrtka kaže da ne koristi te informacije za personalizirano praćenje oglasa; Google je još 2017. rekao da će prestati koristiti podatke prikupljene iz Gmail poruka za prilagodbu oglasa.
Google, poput Facebooka, zna ogromnu količinu informacija o nama, našim osobnim navikama i, da, o tome što kupujete na internetu. I kao društvena mreža koja dominira on-line oglašivačkom industrijom, Google dobiva te informacije uglavnom putem prikupljanja pozadinskih podataka koristeći metode i alate kojih korisnici često puta nisu niti svjesni, kao što su potvrde o kupnji Gmaila. To vrijedi za usluge Gmaila i tkzv. “pametni asistent”, koji se sve više podvrgavaju preispitivanju o načinima na koje prate naše podatke, a koje prikuplja njihov softver.
To uključuje i polemiku oko razvojnih programera trećih strana koji dobivaju podatke iz sadržaja Gmail poruka, svima znanu značajku kod automatske prijave za Chrome, kako bi sinkronizirala pregledavanje weba s vašim Gmail računom, kako bi oglašivačima omogućila vezu između pojavljivanja online oglasa i stvarnih kupnji.
Postojanje takvog alata koji bilježi korisnikovu povijest online kupnje, koji zna zastrašujuću količinu vašeg offline i online ponašanja, a proteže se unatrag desetak godina, čak i ako je privatno, ne podudara se dobro s nedavnom izjavom izvršnog direktora Googlea, Sundar Pichaijem, koji je izjavio da “privatnost ne može biti luksuz za pojedince”.
Piše: A.M.