PočetnaOstaloZanimljivostiGoogle je u Francuskoj kažnjen s 220 milijuna eura zbog zlouporabe oglašavanja

Google je u Francuskoj kažnjen s 220 milijuna eura zbog zlouporabe oglašavanja


BBC prenosi vijest kako su francuske vlasti kaznile tehnološkog diva Google s 220 milijuna eura zbog zlouporabe monopolske pozicije i oglašivačke moći. Francuska nadzorna organizacija za zaštitu tržišnog natjecanja izjavila je da Google promovira vlastite usluge internetskog oglašavanja na štetu konkurencije.

Otkrilo se da je Googleova platforma za upravljanje oglasima za velike izdavače, Google Ad Manager, favorizirala vlastito internetsko tržište oglasa tvrtke, Google AdX.

Google je izjavio da će izmijeniti svoje poslovanje s oglašavanjem.

Američki tehnološki div pristao je olakšati izdavačima upotrebu njegovih podataka i alata. “Te ćemo promjene testirati i razviti tijekom sljedećih mjeseci prije nego što ih uvedemo šire, uključujući neke globalno”, rekla je tvrtka. Ovo nije prvi put da je tvrtka u vlasništvu Alphabeta pogođena velikim kaznama zbog kršenja europskih pravila oglašavanja. Tako je Google novčano kažnjen s 1,49 milijardi eura zbog blokiranja konkurentskih oglašivača na mrežnom pretraživanju u 2019. Također, francuski regulator podataka CNIL kaznio je Google 2019. godine s 50 milijuna eura zbog kršenja pravila EU o zaštiti podataka.

Da bi europsko tijelo za tržišno natjecanje kaznilo tvrtku s rekordnom kaznom u iznosu od 4,34 milijarde eura u 2018. godini zbog korištenja popularnog Android mobilnog operativnog sustava za blokiranje rivala.

To je uslijedilo novčanom kaznom u iznosu od 2,42 milijarde eura u 2017. zbog ometanja rivala web lokacija za usporedbu kupovine.

Međutim ova odluka o sankcioniranju Googlea od posebne je važnosti jer je to prva odluka na svijetu koja se usredotočuje na složene algoritamske dražbene procese, koje je koristila internetska tvrtka za oglašavanje, rekla je Isabelle de Silva, šefica francuskog Autorité de la concurrence (tijelo za zaštitu tržišnog natjecanja) .

Nadzornik je izjavio da je Google Ad Manager pružio AdXu strateške podatke poput pobjedničkih cijena, dok je AdX također uživao privilegirani pristup zahtjevima oglašivača putem Googleovih usluga oglašavanja.

Francuski ministar financija Bruno Le Maire rekao je: “Praksa koju je Google primijenio u svrhu favoriziranja vlastitih tehnologija oglašavanja utjecala je na mnoge tiskovine čiji poslovni model uvelike ovisi o prihodima od oglasa. To su ozbiljne povrede prava i one su s pravom sankcionirane.”

Francuska vlast pokrenula je istragu 2019. godine nakon zajedničke žalbe News Corpa, francuske novinske izdavačke grupe Le Figaro i belgijske tiskovne skupine Rossel. Ova odluka sada otvara put izdavačima koji su se našli u nepovoljnom položaju da od Googlea sada traže odštetu.

“Iako vjerujemo da nudimo vrijedne usluge, obvezani smo proaktivno surađivati ​​s regulatorima zakona svugdje u svijetu kako bismo poboljšali naše proizvode”, izjavila je Maria Gomri, pravna direktorica, Google France za BBC.

Piše: Z.K.


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular