Što se grafičkih kartica tiče, na tržištu su glavne tri tvrtke: Nvidia, AMD i Intel. Međutim, ugradnja bolje grafičke kartice u računalo zahtijeva velike financijske troškove koje si rijetki mogu priuštiti. Ako vam je dosta skupih grafičkih kartica, a želite se igrati, pokušajte ju napraviti sami. Znamo, zvuči suludo, ali ne i nemoguće. Primjer toga je postignuće Dylana Barrieja, programera igara i ljubitelja hardvera, koji je od nule razvio grafičku karticu i upravljačke programe.
Tijekom posljednjih četrnaest godina svoje karijere u industriji igara, Barrie se prvenstveno fokusirao na softversku stranu grafičkog renderiranja. Međutim, zadnje četiri godine proveo je u izgradnji prilagođenog, full-stack GPU-a iz čistog hobija. Rezultat nakon četiri godine paklenog rada je FuryGPU, grafička kartica sa značajkama ekvivalentnim “high-end” grafičkoj kartici iz sredine 1990-ih i ima iznenađujuće dobre performanse.
Osnova FuryGPU-a je FPGA (Field Programmable Gate Array), što je u osnovi čip koji se može konfigurirati ili programirati za specifične zadatke. Konkretno, ovdje je korišten Xilinx Zynq UltraScale+ model. Korištena je personalizirana tiskana ploča i spaja se na računalo s pomoću PCIe 2.0 x4 konektora, a njezin takt je 400 MHz. Prema Barrieju, najteže je bilo napisati upravljačke programe za Windows, ali je proces bio uspješan.
U početku je bio cilj razviti karticu koja bi mogla prikazati samo rotirajuću kocku, no FuryGPU nema problema s pokretanjem čak ni originalnog Quakea u 720p rezoluciji pri prosječnih 44 fps-a.
Dylan Barrie ovdje ne planira stati. Najavljuje daljnji razvoj GPU-a, pri čemu misli na optimizaciju i javno izdavanje plodova svog rada u obliku open-source koda.
Piše: Marijan Živković