Apple je shvatio da rat protiv prava na samostalni popravak Apple uređaja nema smisla, te je odlučio promijeniti stav. Točnije, najavio je program pod nazivom Self Service Repair, koji će kupcima dati pravo da sami popravljaju svoje uređaje. Uglavnom, kupci će moći naručiti dijelove putem Apple online trgovine, a čak će dobiti i priručnike za popravak kako ne bi bilo potrebe za obilazak ovlaštenog/neovlaštenog servisa.
Appleov Self Service Repair program će počevši s iPhone 12 i 13 biti pokrenut u SAD-u početkom sljedeće godine i planira se proširiti na druge zemlje. Kupci će u početku moći kupiti različite dijelove ili alate za popravak, počevši od komponenti kao što su: zaslon, baterija i kamera, dok će dodatne komponente za iPhone 12 i 13 biti dostupne u budućnosti. Zapravo, svi korisnici će moći dobiti popust ako vrate pokvarenu komponentu na recikliranje. Ubrzo nakon iPhone 12 i 13, program bi se trebao proširiti na Mac računala s M1 procesorima.
Glavni operativni direktor Applea Jeff Williams rekao je: “Stvaranje većeg pristupa Appleovim originalnim dijelovima daje našim kupcima još veći izbor ako je potreban popravak. U posljednje tri godine, Apple je gotovo udvostručio broj servisnih mjesta s pristupom originalnim Appleovim dijelovima, alatima i obukom, a sada nudimo opciju za one koji žele dovršiti svoje popravke.”
Međutim, Apple upozorava da bi samo “tehničari sa znanjem i iskustvom popravljanja elektroničkih uređaja” trebali razmotriti o samostalnom popravku, te da bi većina kupaca trebala kontaktirati profesionalca. Apple također predlaže da prije nego što uopće naručite dijelove, pogledate priručnik za popravak dotičnog uređaja kako biste utvrdili što popravak zahtijeva. Međutim, važno je reći da ako se sami odlučite na popravak, jamstvo neće biti poništeno. Naravno, samo morate paziti da ne dođe do oštećenja uređaja.
Piše: Marijan Živković