Amazon je postao najveća trgovina na svijetu, što sa sobom veže mnoge druge segmente. Naime, trgovina nisu samo proizvodi na koje kupci kliknu i koji magično stignu u dom naručitelja, već se tu krije čitava infrastruktura koji je potrebno prilagođavati modernim vremenima. Jedan od problema s kojima se Amazon susreće jest suradnja ljudi i robota, koja bi se trebala dogoditi u novim skladištima koja priprema Amazon. Robotizacija je još jedan u nizu koraka koji bi trebao polučiti manje cijene i osigurati bolju uslugu klijetima, no ostaje pitanje kako uskladiti robote i ljude.
Amazon je tako u patentni ured dostavio jedan zanimljiv prijedlog koji je naišao na neodobravanje javnosti. Naime, uvidjeli su kako roboti mogu obavljati većinu posla u skladištu, no kako se neke greške ipak potkradaju. Dva ključna problema su – gubitak određenog predmeta ili pad robotskog sustava. Ako bi robot prilikom transporta robe nešto izgubio (ispralo bi mu na pod) u pomoć bi trebao priskočiti čovjek koji bi navedeni proizvod pokupio i stavio gdje mu je mjesto.
Također, roboti se s vremena na vrijeme kvare, potrebno ih je i održavati pa čovjek mora prije ili kasnije doći s njima u kontakt. Zbog toga u Amazonu su patentirali kavez u kojem bi se ljudi mogli voziti po skladištu, a zahvaljujući kojem ne bi došlo do ozljeđivanje jedne ili druge strane. Dakle, na taj bi način obje strane bile sigurne – radnici bi mogli uskočiti u pomoć ne ometajući robote koji rade.
Ideja zatvaranja ljudi u kaveze ispred robota mnogima je odmah natjerala ljutnju na lice pa su svoje mišljenje izrazili putem društvenih mreža. Smatraju kako nije pametno da se ljude stavlja u kaveze, a robote slobodno pušta da šetaju po skladištima. Amazon se na te prozivke javio s priopćenjem kako je to samo patent koji nikada vrlo vjerojatno neće zaživjeti u stvarnosti i kako je svaka briga oko toga suvišna. Jasno, problem suradnje ljudi i robota ostaje i dalje aktivan, a hoće li Amazon zbilja posegnuti za takvom metodom zaštite – tek ćemo vidjeti.
Piše: M.Ž.