Kao što ste vrlo vjerojatno mogli osjetiti na svojoj koži jučer je u Hrvatskoj zavladao pravi kaos zbog pada mreže Hrvatskog telekoma. Nisu radili bankomati, brojevi hitnih službi, sustav e-uputnica, itd. Uglavnom, veliki dio usluga koje koristimo na dnevnoj bazi nije bio u funkciji, a ono što su korisnici HT-a posebno osjetili je bila nemogućnost uspostave poziva i česti prekidi rada mreže. Problem je riješen jučer oko 13 sati, i od tada linije su ponovno vraćene u normalu, no ostalo je visjeti pitanje kako to da ovisimo o padu mreže jednog operatera i da li se takvi scenariji mogu/moraju izbjeći?
Prvotno su mnogi smatrali da se radilo o nekom hakerskom napadu, no javio se HT s priopćenjem u kojem stoji da nije bilo hakerskog napada već su bili određeni problemi na mrežnoj opremi. Stručnjaci koji se bave tim područjem slažu se u teoriji da je za probleme u Hrvatskoj kriv Deutsche Telekom, koji mijenja veliki dio svoje infrastrukture pa se javljaju razni problemi na mreži koji se mogu osjetiti i van Njemačke. Uglavnom, problemi su očito na razinama višim nego što se inicijalno smatralo. Hrvatski telekom je preuzeo odgovornost za ove probleme te se ispričao svim svojim korisnicima koji su se našli o problemima.
Iako svu krivnju možemo svaliti na HT, jasno je da tu ima i drugih sukrivaca. Naime, gotovo je nezamislivo da važne službe poput centra za primanje hitnih poziva, nemaju uređenu infrastrukturu na način da postoji alternativa ako se dogodi kakav ispad mreže. U ovom slučaju vidjeli smo da veliki dio sustava ovisi upravo o HT-u i to je nešto što bi u budućnosti trebalo riješiti. Treba uz ovaj osnovni put, srediti i neki alternativni kako se na bi dešavali kolapsi poput ovog danas. Možemo spravom kriviti HT za nastale probleme, no jedan dio krivice snose i loše organizirani sustavi koji ovise samo o navedenom HT-u.