Autonomni automobili nisu više velika novost jer voze se samostalno po prometnicama diljem svijeta, a posebice u SAD-u. No, razvoj sustava autonomije nije tekao nimalo brzo i jednostavno jer bilo je potrebno u sustav ugraditi sve one parametre na koje vozač (osoba) reagira i mora paziti kada prometuje. Sve to iziskivalo je puno vremena i novca, ali sada kada imamo razvijene sustave nekako se čini da razvoj i nadograđivanje ide puno lakše.
Sve je više kompanija koje prezentiraju svoje autonomne sustave, a pojavili su se i sustavi koji će biti univerzalni, tj. primjenjivi na raznim tipovima automobila. Ipak, korak dalje otišao je Volvo koji je predstavio autonoman sustav za brodove, čime je otvorio još jedno poglavlje u razvoju autonomne vožnje.
Činjenica je da u nekoj ne tako dalekoj budućnosti više nećemo morati voziti automobile, jer će oni samostalno prometovati cestama. Dapače, više nećemo ni trebati posjedovati automobile jer će oni nama biti u službi i stići će po nas kada mi to zatrebamo. To je teorija iza koje stoje mnoge velike kompanije i stručnjaci i definitivno je izvediva ukoliko se poklope razni scenariji.
O pametnim brodovima do sada nije bilo puno priče, ali sigurno će se pojaviti mnoštvo nagađanja sada kada je na tržište stupio Volvo sa svojim inovativnim sustavom. Autonomni sustav koji je razvijen od strane ovog poznatog skandinavskog proizvođača, trebao bi kapetanima znatno olakšavati vožnju broda, a u končanici bi trebao zamijeniti same kapetane brodova.
Volvo se kod razvoja svojeg sustava fokusirao na područje koje predstavlja zapravo najviše problema svim kapetanima, a to je pristajanje uz obalu. Prije detaljnog razvoja autonomnog sustava željeli su usavršiti ‘parkiranje’ brode jer time odašilju poruku kako rade na nečem kvalitetnom i korisnom.
Konkretno, predstavljena je tehnologija koja omogućava sigurno pristajanje broda uz obalu i to u potpunosti upravljiva računalom. Na kapetanu je da u sustav unese potrebne parametre, a nakon toga upravljanje brodom preuzima računalo koje zahvaljujući senzorima i GPS-u sigurno ‘parkira’ brod na predviđeno mjesto uz obalu.
Sustav bi se u upotrebi trebao naći 2020. godine, a potrebno je spomenuti kako ovo nije prvo idejno rješenje za ovaj scenarij. Za kraj, spomenuti ćemo još samo kako je sustav razvijen do te mjere da prati realna događanja na moru i može se prilagoditi situaciji, bez obzira o koliko se teškim uvjetima radilo.
Piše: M.Ž.