Tehnologija u automobilima sada se počinje usmjeravati na vozača kao na ključ donošenja pravih odluka
Često volimo govoriti kako je automobilska industrija na velikoj prekretnici, koja će vozačima donijeti jedan potpuno novi način vožnje. Nakon godina i godina rada, danas posjedujemo automobile koji su obogaćeni mnogim senzorima pa nas tako upozoravaju na prometne znakove, položaj na kolniku, samostalno nam parkiraju automobil, itd. Dakako, vrhunac te tehnologije trebali bi biti automobili koji će biti u mogućnosti samostalno upravljati, dok će vozač postati samo putnik iliti promatrač vožnje.Koliko je to dobro ili ne, pokazat će vrijeme.
Ipak, tehnologija automobila koji su upravljani računalima još je uvijek u povojima i sigurno će trebati još neko vrijeme da se obave sva testiranja pa da se pojavi u ponudi svekolikom narodu. Do tada, vrlo je bitno razviti metode i ideje koje će pomoći vozačima da najbolje i najsigurnije svladavaju cestovne ture. Automobilska industrija sve je zanimljivija mnogim kompanijama i startupima, a među njima možemo naletjeti i na Affectiva-u te Eyeris.
Vrlo vjerojatno sada prvi put čujete za ove projekte, no u skoroj budućnosti možda biste njihove proizvode mogli voziti u automobilima. Dapače, njihovi produkti mogli bi postati sastavni dio obavezne opreme svakog automobila, baš poput sigurnosnog pojasa. Da ne duljimo, ove dvije tvrtke rade na razvoju sustava koji bi trebao vozača održati budnim za vrijeme vožnje. Umor je jedan od glavnih krivaca u brojnim nesrećama u prometu, pa je cilj svih da se on u što većoj mjeri smanji. Tehnologija koju razvijaju temelji se na prepoznavanju raspoloženja kod vozača, te na temelju toga reagira i pokušava ostvariti kontakt s vozačem.
Ugrađeni senzori trebali bi prikupljati podatke poput otvorenosti očiju ili položaja glave, te na temelju prijašnjih prikupljenih podataka donositi zaključke u kakvom je stanju vozač. Ukoliko uređaj primijeti da je vozač umoran trebalo bi doći do promjene temperature u automobilu ili promjene glazbe. Također, jedna od solucija je da uređaj sugerira vozaču da stane i popije kavu ili primjerice da malo odspava. Na taj način, trebao bi se znatno smanjiti utjecaj umora i vozači bi općenito trebali početi voziti sigurnije. Iako nije dokazano koliko je prometnih nesreća izazvano zbog umornih vozača, jasne su činjenice kako umor utječe negativno na koncentraciju i brzinu reakcija tokom vožnje.