Nakon što je Francuska potvrdila da će zabranu „normalnih“ automobila na nacionalnoj razini početi primjenjivati 2040., a Pariz 2030. godine, s istom su idejom u javnost sada izašli i Slovenci. No, trend novih zakona koji idu u prilog samo električnim automobilima, već se jedno vrijeme osjetno širi Europskom unijom.
„Promet je jedan od najvećih proizvođača plinova s učinkom staklenika, stoga planiramo napuštanje vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem do 2030. godine,“ potvrdio je francuski političar Christophe Najdovski.
Znači li novi zakon skori kraj fosilnih goriva u automobilskoj industriji?
Sličnu zakonsku regulaciju postavile su Njemačka i Nizozemska, najavivši da će prvo do 2020. smanjiti emisiju CO2 za 40 posto. Međutim, postavlja se pitanje posljedica – tisuće radnika će u slučaju provedbe zakona ostati bez posla jer automobili na električni pogon ne trebaju više od desetine zaposlenih u auto industriji.
Norveška je vodeća po broju električnih automobila u odnosu na broj stanovnika, a uspjeli su izbiti na vrh zahvaljujući propisima koji favoriziraju „zdrava“ vozila. Nova predviđanja velikih europskih država svakako su optimistična, jer lideri automobilskih industrija sigurno neće mirno promatrati premještanje vlastitog tržišta.
Tko zna, možda nas novi trendovi potaknuti zakonima jednostavno oduševe…
Štoviše, Njemačka je najavila tek šest milijuna električnih automobila na cestama do 2030.; brojku koja nije ni blizu potrebnoj da bi se potpuno preusmjeravanje prometnih resursa i dogodilo. Mogu li se zakonska predviđanja doista ostvariti, ili raspravljamo o gotovo utopijskoj ideji zemalja Europske unije, tek nam ostaje vidjeti.
Piše: D.S.