PočetnaOstaloTechMicrosoft potvrdio kako će učitavanja na gejming računalima s Windowsima ubrzo biti...

Microsoft potvrdio kako će učitavanja na gejming računalima s Windowsima ubrzo biti 40 posto brža!


Nove vijesti koje dolaze iz Microsofta definitivno će obradovati gejmere i još više učvrstiti vodeću poziciju Windows računala kad su videoigre u pitanju. Potvrđeno je kako će Windows gejming računala biti u mogućnosti učitavati igre do 40 posto brže uz pomoć novog DirectStorage 1.1 API-ja!

 

„Asset compression“

Kod navedenog aplikacijskog programskog sučelja koristi se poseban oblik kompresije (tzv. „Asset compression“) te algoritmi na još bolji način utječu na rad modernog hardvera za spremanje podataka kao što su, na primjer, NVMe SSD-ovi. Microsoft je naveo kako će se na ovaj način značajno poboljšati izvedba računala prilikom učitavanja igara te će njihov rad biti bolje optimiziran.

Asset compression“ može se dodatno pojasniti. Igre zahtijevaju velike količine podataka za stvaranje svojih svjetova – likovi, objekti ili krajolici imaju „sredstva“ (assets) pomoću kojih se opisuju njihove karakteristike (oblik, osvjetljenje, boja itd.). Spomenuta „sredstva“ dodaju stotine gigabajta podataka te se vrši njihova kompresija kako bi se smanjila ukupna veličina igre.

Kada se igra pokreće, „sredstva“ se transferiraju u memoriju sustava gdje procesor radi dekompresiju podataka prije nego su oni kopirani u memoriju grafičke kartice kako bi se koristili. Prijenos i dekompresija „sredstava“ značajno utječu na vrijeme učitavanja sadržaja i ograničavaju detalje koji mogu biti uključeni u scene otvorenog svijeta.

Dekompresiju podataka, koju smo spomenuli, tradicionalno odrađuje procesor jer su formati za ovaj postupak optimizirani za njega.

DirectStorage 1.1 API

Promjena metode

U nedavnoj objavi na blogu Microsoft je naveo da će DirectStorage 1.1 ponuditi „alternativnu metodu“ u odnosu na verziju 1.0 s prelaskom na dekompresiju „sredstava“ na grafičkim karticama. U objavi je također navedeno da su grafičke kartice sada efikasnije kad je u pitanju izvedba ponavljajućih zadataka, a DirectStorage može to iskoristiti zajedno s bandwithom i velikom brzinom NVMe SSD-ova kako bi se odradilo više elemenata.

Ukratko rečeno, učitavanja kod gejming računala s Windowsima doživjet će značajnu nadogradnju, čak i kod najnovijih i ekskluzivnih naslova.

Vrlo je zanimljiva usporedba na dvjema fotografijama koje su dio spomenute blog objave. One demonstriraju koliko je korištenje DirectStoragea 1.1 zapravo brže i efikasnije nego ranije metode. Fotografije prikazuju renderiranja iste scene od kojih je jedna učitana putem dekompresije na procesoru, a druga pomoću dekompresije na grafičkoj kartici. Razlika u rezultatima je zaista velika jer je na prvoj fotografiji sadržaj učitan za 2.36 sekundi, a na drugoj za 0.80 sekundi.

Sjajne su vijesti da će Direct Storage 1.1 API raditi i na Windowsima 10 i na Windowsima11.

Na kraju se može reći da Microsoftove vijesti ipak treba uzeti s dozom opreza jer prikazane usporedbe imaju vrijednosti koje su impresivne, no još uvijek je pitanje ako će to tako biti u širokoj upotrebi.

Još jedna stvar koja je vrlo važna tiče se samih igara. Developeri igara moraju u njih implementirati novi DirectStorage 1.1, ali trenutno čak ni najnoviji naslovi nemaju podršku za njegovu raniju verziju, DirectStorage 1.0.

Može se zaključiti kako ćemo na široku primjenu DirectStoragea 1.1 u praksi ipak morati pričekati neko vrijeme.

Piše: Ervin Mičetić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular