Tržište autonomnih vozila je još uvijek u povojima, no sve je više interesenata, što posljedično znači da će se cijelo tržište znatno brže razvijati. I dok smo prije koju godinu tek sanjali o automobilima koji nas samostalno prevoze na željenu destinaciju, danas takvi automobili zaista postoje i polako eliminiraju potrebu za vozačima.
I dok su nekad većinski posao odrađivali inženjeri unutar samih autoindustrija, kod izrade autonomnih automobila uključen je puno širi spektar stručnjaka, posebice iz područja informatike. Uz to što automobil treba biti opremljen svom potrebnom opremom, nova vozila trebati će jako softversko rješenje kako bi što sigurnije i što kvalitetnije prevozila ljude na željene destinacije.
U skladu s razvojem situacije na tržištu, na području razvoja autonomnih vozila snage su odlučili spojiti dva velika igrača na tržištu – LG i Here Technologies. Vrlo vjerojatno ste svi vrlo dobro upoznati sa spektrom mogućnosti koje ove kompanije nude, pa ih nije ni potrebno nabrajati.
Here Technologies vodeća je kompanija u digitalnoj kartografiji i izradi interaktivnih mapa, dok je LG tehnološki velikan spreman na ulaganja u novu tehnologiju. Nedavno su potpisali sporazum i dogovorili suradnju koja će rezultirati pametnim kartama koje bi trebale služiti kao okosnica za autonomna vozila.
S jedne strane, LG ima razvijenu vrlo kvalitetnu telematsku tehnologiju, dok je na drugoj strani Here koji ima izrađen sjajan sustav kartografskih podataka. Ideja je da se te dvije sada razdvojene usluge spoje u jedno i tako nastane iznimno stabilan i kvalitetan sustav potpore za autonomna vozila. Odlučeno je kako će s proizvođačima automobila dogovoriti suradnju čija će zadaća biti razvoj precizne kartografske usluge u oblaku – HD live karte.
Takav bi sustav trebao podržavati ADAS sustave (Advanced Driver Assistance Systems) i proizvođačima ponuditi već gotovo rješenje za autonomnu vožnju. Takve karte trebale bi prepoznavati crte na kolniku, znakove uz cestu, semafore, pješačke prijelaze, itd. Sve u svemu, kompletan sustav koji bi se mogao implementirati u buduća autonomna vozila.
Piše: M.Ž.