Kada pričamo o Kini, uglavnom je spominjemo u kontekstu uznapredovalog gospodarstva i snažnog razvoja industrije. No, ovog puta Kina se pojavila u svjetskim mediji zahvaljujući tehnološkom napretku, koji bi (možda) mogao postati standard po cijelome svijetu.
U Kini, točnije u sjevernoistočnoj provinciji Sandong, izgrađena je prva solarna autocesta. Radi se o samo o dijelu autoceste, u dužini od 2 kilometra. Taj dio autoceste moderniziran je i može zahvaljujući ugrađenim solarnim panelima kolektirati električnu energiju sunca, te na taj način stvarati izvor energije. Iako se radi tek o svojevrsnom testu, mnogi nagađaju što bi takva tehnologije izrade ceste mogla učiniti auto industriji.
Naime, ovakav način gradnje autoceste ima nekoliko prednosti, pred klasičnom asfaltiranom cestom. Prije svega, solarni paneli koji su prekriveni prozirnim betonom u mogućnosti su kolektirati električnu energiju i biti svojevrstan izvor energije za budućnost.
Druga glavna prednost ovih prometnica jest mogućnost bežičnog električnog punjenja automobila, odnosno automobili bi se mogli puniti za vrijeme dok se vozite prometnicom. Zamislite kakav bi to moglo imati utjecaj na ekspanziju električnih vozila. Treća velika stvar je podizanje razine sigurnosti na prometnicama, jer zahvaljujući ovoj tehnologiji cesta može biti grijana i na taj način može poslužiti za topljenje snijega s prometnica.
I dok mnogi misle kako je ovakav način gradnje i iskorištavanje energije nešto što će obilježiti budućnost, ima i onih koji se s tom tezom ne slažu. Prepreka kod ovakvog načina izgradnje prometnica mogla bi biti cijena. Naime, jedan kvadratni metar ovakve ceste stoji oko 3000 kuna, čime je takva cesta znatno skuplja od klasičnih na koje smo navikli. Ipak, ova cesta ima nekoliko značajnih prednosti, a između ostalog može i sama proizvoditi energiju, pa time i zarađivati. Pitanje je da li ova tehnologija može ozbiljnije zaživjeti, jer sve je još dosta novo i neistraženo.
Piše: M.Ž.