Velika većina vas koja čita ovaj tekst ima u svojem novčaniku vozačke dozvole, a oni koji ih još nemaju sigurno se spremaju ići položiti ih. Danas je ne zamislivo živjeti u urbanom svijetu, a ne voziti automobil. Naime, zasićenje automobilima i potrebom za istima sve je veće, mada se veliki dio ekologa, političara, pa i vozača protivi velikoj upotrebi automobila. Ono o čemu vrlo vjerojatno do sada niste razmišljali jest da li će u budućnosti čovjeku biti zabranjeno voziti automobil. Zahvaljujući tehnologiji takvo što bi se upravo moglo i desiti, a prvi tragovi takvog velikog pomaka već su vidljivi.
Priče o stapanju tehnologije i automobila sve su češće na stranicama poznatih svjetskih novina i portala. Tehnološke inovacije i prilagodba automobila najnovijim tehnologijama stvar su svakodnevice, a velike svjetske kompanije bore se tko će prvi pustiti na tržište automobil koji će zaplijeniti pažnju javnosti. Prednost ovdje imaju kompanije s puno novca, a zahvaljujući velikom utjecaju tehnologije i novcu koji se ubire u auto industriji sve je češće slučaj da ne automobilske kompanije s ‘neograničenim’ budžetom ulaze na navedeno tržište. Nedavno smo tako imali ekskluzivnu priču da se Apple polako uključuje na tržite pametnih automobila, a svi znamo kako Google već nekoliko godina testira svoja pametna vozila.
Prije koji dan predstavili smo Fordovu tehnologiju za sigurnu vožnju koja prepoznaje prometne znakove na cesti i brzinu vožnje prilagođava njima. Danas donosimo novu vijest iz Google-a koji radi na novom modelu zračnih jastuka na automobilima. Do sada smo svi navikli da se zračni jastuci otvaraju unutar vozila, a Google nam je sada prezentirao koncept koji bi trebao imati zračne jastuke na vanjskoj strani vozila. Osnovna zadaća tih zračnih jastuka jest spriječiti teže ozljede pješaka ukoliko dođe do prometne nesreće u kojoj su oni uključeni. Za razliku od običnih zračnih jastuka, ovi bi se jastuci trebali otvarati drugačije nego trenutni kako ne bi pješak bio još dodatno odbačen od automobila. Dakle, jastuk bi trebao samo ublažiti udarac, ali više detalja o načinu funkcioniranja nam za sada nije poznato. U svakom slučaju, ovo je još jedan korak bliže sigurnoj vožnji, ali i korak bliže pametnim automobilima.
FOTO: huffingtonpost.com