Instagram kao platforma, stasao je u posljednje dvije-tri godine u jednog od najvažnijih igrača na području društvenih mreža. Budući da je platforma zamišljena kao mjesto na kojem se dijeli vizualni sadržaj, tamo se dnevno postave stotine tisuća fotografija korisnika diljem svijeta. Neke fotografije pokazuju sretne trenutke, neke tužne, drugima je u prvom planu objavljivati mjesta koja posjećuju, treći pak žude za objavom savjeta i izreka, itd. Možemo reći da svatko dijeli svoje osjećaje putem Instagrama, u vizualnom obliku.
Upravo su osjećaji bili u prvom planu istraživačima iz Vermonta i Harvarda, kada su analizirali ponašanje ljudi na društvenim mrežama Korak po korak razvili su sustav koji je sposoban na temelju fotografija dati dijagnozu kako se osjećate. Prvenstveno, istraživači su se fokusirali na razotkrivanje osjećaja depresije, jer na taj bi način mogli razviti sustav koji bi pomagao depresivnim ljudima. Uglavnom, razvili su umjetnu inteligenciju koja kolektira sadržaj s Instagrama i na temelju objavljenih fotografija može dati prognozu da li ste u depresiji. Kod analize sustav se najviše fokusira na analiziranje nijansi boja, prepoznavanje lica i detektiranje ostalih elemenata koji su potrebni. Zanimljivo, jedan od elemenata koji se analiziraju jesu i filtri koje korisnici stavljaju na Instagram, jer prema njima također mogu dobiti uvid u stanje korisnika. Na kraju svega ostaje nam pitanje, da li će društvene mreže u budućnosti poslužiti kao analitičari prije nego što odemo do liječnika?