Digitalna distribucija videoigara, bez koje je današnja industrija videoigara nezamisliva, pokrenuta je 80-ih kad je Atari 2600 predstavio uslugu GameLite. Igrači su mogli samo na kratko unajmiti igre, pa usluga nije postigla velik uspjeh na tržištu. V
ećina uređaja dostupna na tadašnjem tržištu upotrebljavala je fizičke medije, kao što su diskete ili CD diskovi. Mnogi se još sjećaju vremena kada smo ih morali izmjenjivati tijekom instalacije. Igrači su često morali zamijeniti jedan CD disk drugim čak i za vrijeme igranja.
Digitalna distribucija dovela je do prave revolucije, ne samo u načinima preuzimanja, pohrane i igranja igara nego i u načinima njihove objave. Razvojni inženjeri tada su mogli još lakše ažurirati i prodavati sadržaj za preuzimanje.
Digitalna distribucija postala je mnogo jača od fizičke distribucije videoigara
Na početku je vladalo nepovjerenje u digitalnu distribuciju. Mnogi nisu vjerovali u njezinu dugoročnost i praktičnost. Izdavači su se bojali da će izgubiti kontrolu nad prodajom proizvoda i zbog mogućih problema s piratstvom. Igrači, koji su navikli kupovati fizičke primjerke, bojali su se da će izgubiti dragocjene kolekcije i da neće moći pristupiti igrama ako dođe do nekog kvara.
No kako je vrijeme prolazilo rasla je popularnost u zajednici igrača zahvaljujući brzom pristupu igrama, bržem ažuriranju i činjenici da nisu bili potrebni fizički mediji. Ubrzo su se i skeptici predomislili, pa je digitalna distribucija postala novi standard u industriji videoigara.
Igre su sve veće
Igre se razvijaju nevjerojatno brzo, moderne su i iznimno složene. Kriju bogate svjetove, krase ih dojmljivi vizuali i napredan zvuk, pa je potrebno više prostora na disku. Za verziju igre Grand Theft Auto III za osobna računala koja je izašla 2002. bilo je potrebno samo 500 MB slobodnog prostora na disku, što je u to vrijeme bilo uobičajeno.
Sada, ako želite na računalu imati Grand Theft Auto V, koji je svoju premijeru imao 2013., potrebno vam je 120 GB slobodnog prostora na disku, što je 240 puta više nego za prethodnu verziju. Ta je ogromna promjena dokaz da tehnologija neumoljivo napreduje, a da su današnje igre sve složenije.
Neki se igrači možda već brinu o tome gdje će pohraniti iduću verziju igre Grand Theft Auto VI, za koju će sigurno biti potrebno još više prostora na disku kao i brzi SSD disk. Takve promjene utječu na odluke igrača o upravljanju prostorom na disku. Budući da su igre sve veće i sve složenije, igrači ne trebaju samo diskove s velikom memorijom nego i brze uređaje na kojima će se igre pokrenuti i učitavati bez poteškoća.
Trebate li kupiti SSD disk velike memorije?
Kako zahtjevi sustava rastu svake godine, diskovi velike memorije postaju nužda. Ako tražite novi disk, razmislite o modelu NVMe Samsung 990 PRO na koji možete pohraniti do 4 TB podataka i dosegnuti brzinu čitanja od 7450 MB/s. S njim dobivate i velik prostor na disku i brzinu. Kompatibilan je i s konzolom PlayStation 5, pa je odličan uređaj za igrače koji upotrebljavaju različite platforme.
Ukratko, zbog razvoja digitalne distribucije i povećanja zahtjeva sustava modernih igara, većina igrača ne može bez diskova velike memorije. Kako uspješno upravljali sve većim brojem igara, učitavali ih bez poteškoća i mogli instalirati najnovije igre, trebate mnogo prostora na disku i veliku brzinu čitanja. Budućnost igara i tehnologije povezane s diskovima i dalje će se razvijati. Igrači moraju držati korak s tim promjenama kako bi iskoristili sve mogućnosti modernih igara.
Patryk Salacki