- – streaming se približava klasičnoj TV uz zaostatak od svega dva posto na tjednoj razini korištenja
- – čak 25 posto više korisnika koji su spremni platiti za pristup sadržaju na bilo kojem uređaju, u svega dvije godine, pokazuje povećanu spremnost za plaćanje pristupa uslugama s bilo kojeg mjesta
- – korištenje usluga intenzivnog gledanja, više epizoda TV odjednom, sve je značajnije s porastom novih video usluga na zahtjev
.
Zadnje izdanje godišnjeg istraživanja Ericssonovog ConsumerLaba u području TV i medijskihusluga potvrđuje da su streaming video sadržaji gotovo jednako popularni kao i tradicionalno gledanje TV programa uz 75 posto korisnika koji streaming sadržaje gledaju više puta tjedno, u usporedbi sa 77 posto korisnika koji više puta tjedno gledaju TV programe prema TV rasporedu.
Peto izdanje ove godišnje studije također donosi podatak da je gotovo svaki peti ispitanik (19 posto) spreman platiti za pristup željenim sadržajima na bilo kojem uređaju što predstavlja porast od 25 posto u svega dvije godine.
Rezultati temeljeni na intervjuima s više od 23.000 ljudi iz 23 različite zemlje pokazuju da promjene u ponašanju korisnika nastavljaju utjecati na industriju TV i medijskih usluga, zahtijevajući žurno odmicanje od starih formata i poslovnih modela prema eri visokokvalitetne zabave na zahtjev.
Studija pokazuje porast vremena praćenja sadržaja putem pametnih telefona i tableta. Tradicionalni TV kanali se doživljavaju kao „skladišta sadržaja” iz kojih korisnici selektivno biraju sadržaje koji ih zanimaju, koristeći digitalni video snimač (digital video recorder – dvr).
Spomenuta funkcionalnost pomaže nastavku trenda “intenzivnog gledanja”, koje je započelo s dolaskom paketa TV serija i filmova u nastavcima i u oštroj je suprotnosti s tradicionalnim TV doživljajem u kojem se cijeli tjedan čeka nova epizoda omiljene serije.
Uz navedeno, mnogi gledatelji su se prebacili na korištenje usluga video sadržaja na zahtjev temeljenih na pretplatama (subscription-based video on demand, S-VOD) poput Netflixa i Hulua, a 48 posto je izjavilo da bi željeli vidjeti sve epizode serija poput “Breaking Bad” ili “House of Cards” izdane zajedno kako bi mogli izabrati kada ih žele pogledati.
Niklas Heyman Ronnblom stručnjak Ericsson ConsumerLaba kaže: “Naše istraživanje pokazuje da 56 posto pretplatnika na usluge video sadržaja na zahtjev preferiraju da im sve epizode TV serije budu dostupne odjednom kako bi ih mogli gledati kada i koliko žele.
Postoje različiti načini intenzivnog gledanja: neki gledatelji ne otkriju TV seriju do sredine sezone emitiranja pa tada gledaju više epizoda za redom kako bi uhvatili ritam izlaženja prije nego sezona završi. Drugi preferiraju gledanje cijele sezone prema njihovom ritmu pa moraju pričekati dok cijela serija bude dostupna.”
Uz podatak da je 41 posto korisnika izrazilo želju za gledanjem njima omiljenih sadržaja bilo gdje, postoje i dvije značajne prepreke: trošak podatkovnog prometa i trošak samog sadržaja. Istraživanje je ustanovilo i da mnogi traže beskompromisnu kvalitetu, a 43 posto ispitanika je izjavilo da im je važna Ultra High Definition (UHD) kvaliteta.
Heyman Ronnblom je dodao: “Rezultati studije su jasni – medijske kompanije trebaju ponovno promisliti na koji način stvaraju i objavljuju sadržaje, dok je fokus osiguravatelja TV usluga na isporuci najviše moguće kvalitete gledateljima, bez obzira na uređaj kojim prate sadržaj. Ova okolina se vrlo brzo mijenja, a poslovni modeli i modeli isporuke moraju držati korak s tim promjenama ukoliko žele nastaviti isporučivati željenu kvalitetu korisnicima.”