ESport u posljednjih je nekoliko godina doživio snažan rast na tržištu i brojke o kojima pričamo prije 10ak godina svakako su bile nezamislive. Naime, tržište virtualnih igara naraslo je do te mjere da danas turnire u popularnim video igrama prati više ljudi nego mnoštvo drugih sportova na planeti.
Jasno, radi se uglavnom o mlađoj populaciji, kojoj nije problem izdvojiti i po nekoliko sati kako bi gledali kako njihovi igrački uzori nadvladavaju druge virtualne protivnike. Iako je rast elektroničkog sporta već sada izniman, vrijedi istaknuti kako će se trend rasta ovog područja nastaviti i u budućnosti i to još bržim tempom nego što se to događalo do sada.
Analitička kompanija SuperData napravila je veliko istraživanje za 2017. godinu u kojem su pokušali utvrditi u kojem se smjeru kreće eSport i što donosi budućnosti video igara. Prema dobivenim podacima, eSport je u 2017. godini uprihodio ogromnih 1.5 milijardi dolara. Veliku ulogu u cijeloj toj priči ima sve veći broj turnira, igrača, ali također i gledatelja koji sve češće prate svoje igračke adute. Popularnost eSporta raste na globalnoj razini, a primjerice u Velikoj Britaniji se čak uvodi i predmet eSport u obrazovni sustav.
Veliki utjecaj na tako dobre rezultate svakako imaju i velike kompanije, koje sve češće podupiru velika eSport događanja i tako omogućuju ogromne nagradne fondove za igrače igara. Ono što je posebno zanimljivo, u sponzoriranje eSport turnira uključuju se i nogometni klubovi, ali i proizvođači skupocjenih brendova koji često ni nisu tako bliski ovoj vrsti sporta. Dio financija eSport zajednica dobiva i preko crowdfunding financiranja, ali također i preko franšiza.
Istraživanja koja je provela kompanija SuperData pokazuju kako će do 2020. godine eSport porasti za gotovo 26 posto. Iza ovih prognoza krije se sve veći interes gledatelja za praćenjem elektroničkog sporta. Jasno, financijske injekcije tu će davati i tržište proizvodnje virtualnih igara koje iz godine u godinu bilježi fantastične rezultate i koje će također uvelike rasti.
Piše: M.Ž.