PočetnaOstaloPoslovne vijestiViše od 25 milijuna netehnoloških poslova bi se moglo početi obavljati od...

Više od 25 milijuna netehnoloških poslova bi se moglo početi obavljati od kuće


Nedavno izvješće platforme Upwork pokazuje kako će se približno 40% posto takvih poslova moći obavljati na daljinu, kao rezultat globalne pandemije

Kako se  COVID-19 pandemija nastavlja, jako veliki broj zaposlenika i dalje radi od kuće ili su unutar nekakvog hibridnog modela rada te je još uvijek prilično nejasno kakve će promjene to uzrokovati u široj ekonomskoj slici. Novo izvješće globalne mreže Upwork istražuje porast rada na daljinu, „freelance“ i hibridne modele rada u netehnološkim industrijskim granama te što će prihvaćanje tih istih modela donijeti cjelokupnoj ekonomiji Sjedinjenih Američkih Država, što se vrlo lako može preslikati i na naše europske prilike.

Istraživanje pokazuje kako „freelanceri“ koji rade na daljinu u novonastalim uvjetima imaju puno više prilika za rad – 25.7 milijuna takvih poslova, odnosno 37% dostupno je u industrijama kao što su primjerice agrikultura, usluge s hranom, građevina, rudarstvo, prijevoz i skladištenje.

Dakle, čak i kod poslova za koje se smatra da ih se mora obavljati „ručno“ tj. osobno, kao što je primjerice građevina, 10% ili 1.2 milijuna poslova su takvog tipa da se mogu obavljati na daljinu. Što je još zanimljivije, te vrste poslodavaca sve više komuniciraju i surađuju s „remote“ radnicima: nevjerojatnih 80% najvećih netehnoloških kompanija su povećali ulaganja u web, mobilne usluge i razvoj softvera, kao i u marketing i odnose s kupcima.

Većinom kao rezultat povećanja rada na daljinu u 2020., 22.9% radnika koji se nave netehnološkim zanimanjima prešli su na taj model rada do siječnja 2021. Također, narasle su i brojke kod „freelance“ usluga, pa je tako Upwork zabilježio porast od 44% korištenja njihovih usluga od strane najvećih netehnoloških klijenata. Istraživanje pokazuje kako je i kod samih klijenata zabilježen porast poslovanja, te su tako netehnološke kompanije pretekle čak 25% Upwork-ovih najvećih standardnih klijenata.

Uključivanje „remote“ zaposlenika u svoje timove značilo je i porast ulaganja u poslovanje. Prema izvješću, sveukupna ulaganja najvećih klijenata platforme Upwork su narasla za čak 44.2% u 2020.

Smatra se da pandamija virusa COVID-19 nije u potpunosti zaslužna za ovaj pomak – popriličan broj „tradicionalnih“ industrija je počeo sličan prijelaz i prije same pandemije: prodajni timovi, web developeri, agenti za odnose s kupcima i razni drugi zaposlenici su postupno prešli online. Međutim bez obzira na sve, sigurno je i da je globalna pandemija bila značajan faktor u konačnom scenariju.

Tipično gledajući, „tradicionalne“ industrije nisu sklone radu na daljinu, ali navedeno istraživanje potvrđuje kako u svakoj industriji postoji određeni broj usluga odnosno poslova koji se mogu obavljati „remotely“. Takvo otkriće pruža nevjerojatnu priliku za netehnološke industrije, koje na taj način mogu uposliti visoko sposobni kadar i istinski iskoristiti svoj poslovni potencijal.

Bilo kako bilo, promjene koje nam donosi ova pandemija su brojne i ukoliko tvrtke bez obzira na prirodu svog poslovanja budu imale ambiciju unaprijediti svoje modele poslovanja te istražiti kolika se količina posla zapravo može odraditi na daljinu, lakše će se nositi s trenutnim izazovima te stvoriti preduvjete za nekakve potpuno nove koncepte rada jednom kada pandemija završi.

 

Piše: Niko Barbarić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular