Sjećamo se svi dobro trenutaka prije nekoliko godina kada je startup scena naprosto procvjetala. Novi startup-i nicali su kao gljive poslije kiše, a malo se tko pitao kako će na kraju cijela saga završiti.
Neki od njih su uspjeli, velika većina ih je propala, a dio njih završio je u vlasništvu velikih kompanija. Problem startupa jest taj što iz sebe nema iskusne ljude, već nadobudne pojedince, koji često naprave krivi potez i sve odvedu u krivom smjeru.
Nedavno istraživanje koje je provela Silicon Valley Bank, pokazalo je kako sve više starupa nema dugoročnu viziju svojeg poslovanja. Naime, čak 53 posto startupa se nada kako će ih nakon početnog uzgona i stjecanja popularnosti kupiti neka velika kompanija.
Dakle, nakon što postignu određen uspjeh, sve poslovanje žele prepustiti u ruke velikanima koji znaju najbolje kako iskoristiti potencijal koji određen startup nudi.
Zanimljivo, u posljednjih nekoliko godina samo su velike kompanije izlazile na burzu, što samo potvrđuje tezu kako startpui nemaju tu hrabrost. Posljednji je na burzu izašao Snapchat, koji je sjećamo se odbio ponude Facebook i Googlea za akvizicijom kada su još bili maleni.
Sada kada su narasli i postali ozbiljni konkurenti, sada su odlučili stati i na burzu. Prema prije spomenutom istraživanju samo 16 posto startupa ima takvu viziju i želi se pojaviti na burzi.
Što se ostatka startupa tiče, njih 18 posto želi ostati u sjeni i ne želi se pojaviti ni na burzi niti u vlasništvu nekog drugog. Trinaest posto njih za sada nema neku viziju i još nije sigurno kakav će put odabrati u budućnosti.
Moramo priznati da su takvi rezultati vrlo zanimljivi, jer je više od 50 posto vlasnika spremno se odreći nečeg što su gradili godinama. Doduše, često je to ispravan potez jer manjak iskustva može ih odvesti u probleme.
Piše: D.Ž.