PočetnaOstaloPoslovne vijestiT-Mobile je na američkom tržištu započeo s prodajom korisničkih podataka oglašivačima

T-Mobile je na američkom tržištu započeo s prodajom korisničkih podataka oglašivačima


Američka tvrtka Deutsche Telekoma T-Mobile ovog je tjedna gotovo pa neprimjetno objavila kako započinje s prodajom korisničkih podataka oglašivačima. Radi se o vrlo važnoj vijesti koja se zapravo i očekivala jer je tvrtka već ranije imala probni program pod nazivom App Insights koji je sada u potpunosti dostupan nakon što je proveo gotovo godinu u beta verziji.

Ovim se programom oglašivačima omogućuje kupovina podataka korisnika T-Mobilea s kojima se dobivaju informacije o tome koje aplikacije koriste. Podaci koji se oglašivačima prosljeđuju bi trebali biti anonimni i samo su fokusirani na dio vezan uz upotrebu aplikacija pa oglašivači neće moći kupovati kompletne povijesti internet aktivnosti korisnika.

T-Mobile je u potpunosti otvoreno krenuo u novu domenu poslovanja na način da se cjeloviti program ponude naziva T-Mobile Advertising Solutions, a fraza s kojom se promovira je sljedeća: „Apps speak louder than words.

Program je prvenstveno usmjeren prema korisnicima Android uređaja, dok su korisnici iOS uređaja izdvojeni. Apple na svojim uređajima koristi App Tracking Transparency značajku koja onemogućuje praćenje korisnika pa je sam program T-Mobilea u određenoj koliziji sa smjerom poslovanja tvrtke i ne odnosi se na njene korisnike.

Zanimljivo je kako se korisnici ipak mogu izdvojiti od dijeljenja podataka jer T-Mobile ima u ponudi Android i iOS aplikacije pod nazivom „Magenta Marketing Platform Choices“. Aplikacije korisnicima omogućuju pregled tvrtki koje koriste njihove podatke te se u svakom trenutku mogu izuzeti i uskratiti njihovu dostupnost.

Ovakav potez T-Mobilea na američkom tržištu uopće nas ne mora iznenaditi jer su tehnološki divovi poput Googlea i Applea omogućili korisnicima da na lakši način onemoguće praćenje svojih internet aktivnosti. Oglašivači upravo zbog toga sada traže druge načine za dobivanje uvida u korisničke navike na mrežama i ponuda T-Mobilea sadrži veliku količinu podataka koji se mogu iskoristiti.

Svima nam je poznato kako Deutsche Telekom ima većinski udio (51,7 posto) u vlasničkoj strukturi Hrvatskog Telekoma pa ovakva politika poslovanja može djelovati zabrinjavajuće. Restrikcije na razini Europske unije svakako vode brigu o krajnjim korisnicima, no pitanje je imaju li dovoljno snažne instrumente za kontrolu upravljanja korisničkim podacima od strane velikih telekomunikacijskih operatera kad postoji interes oglašivača za njihovom kupnjom i korištenjem.

Piše: Evin Mičetić


RELATED ARTICLES

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisment -

Most Popular