U novom izvještaju tvrtke Counterpoint Research, navedena je Top 10 lista najprodavanijih pametnih telefona u trećem kvartalu ove godine. Appleov iPhone 15 bio je najprodavaniji pametni telefon na svijetu u trećem kvartalu 2024. godine, a odmah iza njega našli su se iPhone 15 Pro i iPhone 15 Pro Max.
Rastuća sklonost potrošača vrhunskim pametnim telefonima postupno smanjuje jaz u tržišnom udjelu između osnovne i Pro varijante iPhonea. Naime, po prvi put u trećem kvartalu, polovica ukupne prodaje iPhonea odnosi se na Pro varijante modela u trećem kvartalu. Ova promjena pokazuje Appleu da tržište traži uređaje veće vrijednosti. Osim toga, potrošači se odlučuju za najnovije iPhone uređaje, posebno na tržištima u razvoju.
Sljedeća četiri mjesta pripadaju Samsungu, gdje dominiraju telefoni iz Galaxy A serije – Galaxy A15 4G, Galaxy A15 5G, Galaxy A35 5G i Galaxy A05.
Samsungova serija Galaxy A zauzela je četiri mjesta na popisu top-10 zahvaljujući svojoj široj prisutnosti diljem svijeta i fokusu na različite segmente kupaca u početnom i srednjem cjenovnom razredu. Samsung je učinkovito pozicionirao ove uređaje s konkurentnim cijenama i dužom softverskom podrškom.
Vrijedno je naglasiti da se prvi put nakon 6 godina među top 10 najprodavanijih u trećem kvartalu pojavio jedan Galaxy S model, točnije Galaxy S24.
Štoviše, ovaj telefon je našao svoje mjesto u Top 10 već treći kvartal zaredom. Counterpoint ukazuje da je ova situacija povezana s marketingom koji se fokusira na AI sposobnosti.
Među top 10 telefona našao se iPhone 14, koji je zauzeo osmo mjesto, dok je deveto mjesto zauzeo Xiaomijev Redmi 13C, naslijedivši prošlogodišnji Redmi 12C. Xiaomi je zadržao svoje mjesto na listi već drugo tromjesečje zaredom zahvaljujući pristupačnim cijenama i prisutnosti na tržištima u razvoju. Ovaj telefon se u svom cjenovnom segmentu ističe boljim specifikacijama.
Apple i Samsung dodatno jačaju svoje premium pozicioniranje s Apple Intelligence i Galaxy AI, što će im pomoći da nastave dominirati ovim segmentima tržišta telefona. Obje marke koriste umjetnu inteligenciju kao faktor razlike i dodatne vrijednosti u premium segmentu.
Svih deset modela na listi činilo je 19% ukupne prodaje pametnih telefona u svijetu u trećem kvartalu 2024. godine.
Izvor: Counterpoint
Tošo Maršić