Koliko ste puta šetali ulicom i osjetivši miris svježe pečenog kruha zaputili se u pekaru?
Pekari su definitivno jedni od pionira mirisnog marketinga ne sluteći da će se u budućnosti oko mirisa razvijati cijela industrija.
Danas je tehnologija sofisticiranija, kruh i slastice se dostavljaju u pekare i dućane, kava se više ne prži u lokalima što je rezultiralo kod poslodavaca da pronađu novi način širenja ugodnih mirisa u svojim poslovnicama.
Mirisni marketing
Osjet njuha naše je najmoćnije osjetilo direktno povezano s dijelom mozga koji obrađuje osjećaje i sjećanja. Mirisni marketing dio je osjetilnog marketinga čija je svrha uključivanje više osjetila kako bi posjetitelji dobili cjelovitu, višedimenzionalnu sliku vrijednosti brenda. U današnje vrijeme kada smo zasićeni vizualima mirisni marketing pruža novi način povezivanja s korisnikom na emocionalnoj razini.
Da je miris odličan alat kod povećanja prodaje pokazuje Nike-ovo istraživanje u kojem su kupci u aromatiziranim prostorima bili spremni izdvojit 10-20% više novaca. Osim prodaje brendovi sve više koriste mirisni marketing u svrhu jačanja identiteta i prepoznatljivosti pa tako istraživanja pokazuju da su ljudi skloniji preporučiti brand koji ugodno miriše od konkurentnog koji mirise ne koristi.
Utjecaj mirisa
Korištenjem mirisa u poslovnom prostora klijentu se šalje određena poruka. Na primjeru hotela s različitim zonama možemo vidjeti kako različiti mirisi utječu na raspoloženje posjetitelja. Tako ćete u fitness-u koristiti svježe i citrusne note koje razbuđuju, u welnessu mirise čaja koji opuštaju a na recepciji sofisticirane parfeme koji gostu dodatno dočaravaju luksuzni ambijent hotela.
ScentAir
Ideja o uključivanju mirisa u svrhu unapređenja prodaje pojavila se još početkom 90-ih kada je Walt Disney u svom tematskom parku upuhivao miris kokica i na taj način povećao prodaju. Danas je ta tvrtka (ScentAir) najveća i najraširenija kompanija tog tipa s više od 2000 mirisa na odabir te podružnicama i podrškom po cijelom svijetu uključujući i Hrvatsku čiji je ovlašteni zastupnik tvrtka Muzika i to d.o.o. sa sjedištem u Zagrebu (www.muzikaito.hr).
U svijetu u kojem smo konstantno zalijepljeni za svoje digitalne uređaje, direktna ljudska interakcija i doživljaji postali su sve rjeđi a samim time i sve važniji. Vraćanje emocije u doživljaj kupnje postala je ključna stavka uspjeha trgovina. Novi trendovi poput mirisnog marketinga pomažu nam da kod kupaca ostvarimo dugotrajni utisak i produbimo emocionalnu povezanost kupca i proizvoda/usluge.
P.R.