LG Electronics je izjavio danas da će zatvoriti svoje poslovanje s pametnim telefonima zbog gubitaka napravljenih u tom segmentu proizvodnje.
Još je u siječnju južnokorejski elektronički div izjavio da razmatra sve opcije za segment proizvodnje pametnih telefona nakon gotovo šest godina gubitaka u ukupnom iznosu od oko 4,5 milijardi dolara.
Podsjetimo, LG je napravio mnoge inovacije u industriji pametnih telefona, uključujući ultra širokokutne kamere, popevši se na treće mjesto po veličini proizvođača pametnih telefona u 2013. No, šefovi su rekli da je tržište mobilnih telefona postalo “nevjerojatno konkurentno” ili drugim riječima prenatrpano.
Iako su Samsung i Apple dva najveća igrača na tržištu pametnih telefona, LG pati od vlastitih hardverskih i softverskih problema. Kako se LG borio s gubicima, pokušao je napraviti prodaju ovog dijela poslovanja, ali ti pregovori su propali. LG je i dalje treća najpopularnija marka u Sjevernoj Americi, ali je pala na mnogim drugim tržištima. LG telefoni su i dalje prilično česti na njihovom domaćem južnokorejskom tržištu.
“LG-ova strateška odluka da napusti nevjerojatno zatrpan sektor mobilnih telefona s konkurencijom, omogućit će tvrtki da usmjeri resurse na područja rasta poput komponenata električnih vozila, povezanih uređaja, pametnih domova, robotike i umjetne inteligencije”, navodi se u priopćenju.
Prošle je godine isporučio 28 milijuna telefona, za razliku od vodećeg Samsunga koji je isporučio 256 milijuna uređaja, prenosi istraživačka tvrtka Counterpoint. Tvrtka s pametnim telefonima najmanja je od pet LG-jevih odjela, koja predstavljaju samo 7,4% prihoda. Trenutno njegov globalni udio na tržištu mobilnih telefona iznosi oko 2%.
LG je razvijao svoje telefone kako bi se natjecao sa svojim najvećim rivalima, prošlogodišnjim lansiranjem Winga u obliku slova T, pametnog telefona s većim zaslonom koji se okreće da bi se ispod otkrio drugi, manji.
Električni automobili i televizori
LG još uvijek ima snažno poslovanje s potrošačkom elektronikom, posebno s kućanskim aparatima i televizorima. LG je druga najprodavanija TV marka na svijetu nakon Samsunga. U prosincu je pokrenuo zajedničko ulaganje s automobilskim dobavljačem Magna International, za koji će izrađivati ključne komponente za električne automobile.
LG-ov telefonski inventar i dalje će biti dostupan za prodaju, a i dalje će pružati uslužnu podršku i ažuriranja softvera za postojeće kupce. Očekuje se da će segment telefona biti ukinut do kraja srpnja.
“Nastavljajući dalje, LG će svakako koristiti svoju stručnost u mobilnim telefonima i nastaviti razvijati tehnologije povezane s mobilnošću, poput 6G, kako bi pomogao daljnjem jačanju konkurentnosti u drugim poslovnim područjima”, dodao je glasnogovornik.
Analitičari kažu da će južnokorejski rival Samsung i kineske tvrtke poput Oppo, Vivo i Xiaomi vjerojatno imati najviše koristi od LG-jevog izlaska iz proizvodnje pametnih telefona. Proizvođači pametnih telefona borili su se tijekom pandemije s padom prodaje od oko 10% u 2020. godini uglavnom zbog “lock downa” koji se primjenjivao širom svijeta i ograničavao, između ostalog i rad trgovina.
Piše: Z.K.