U svijetu tehnologije i industrijskog razvitka, često dijelimo tržišta na kinesko i ono što nudi ostatak svijeta. I iako je većina stvari koje koristimo u našoj svakodnevici proizvedena u Kini, isto se ne može reći i za internet i softversku podršku. Kod nas je u području internet pretraživanja i dalje na prvom mjestu Google. U potpunom monopolu nad ostalim pretraživačima, Google i dalje svakodnevno raste i nadjačava svoju konkurenciju. Isto se ne može reći i za Baidu, najveći internet pretraživač na području Kine.
Baidu je prošle godine imao nevjerojatan rast i dostigao tržišnu vrijednost od čak 60 milijardi dolara, no noviji konkurenti su svojim marketingom i mogućnostima Baidu ugurali u veoma nezgodno i neprofitabilno područje. Baidu koji je ujedno i član BAT-a – popularno ime za tri najveće internet sile u Kini (Baidu, Alibaba i Tensent), sve se teže nosi sa sjajnim marketingom kojeg obavljaju Alibaba i Tensent.
Baidu ili kineski Google (kako ga nazivaju), ove je godine zabilježio pad od čak 40 posto. S druge strane, Tensent koji je “slabiji” konkurent postigao je rast dionica nešto veći od 6 posto, dok Alibaba ne staje s rastom te su dionice e-trgovine porasle za više od 27 posto u odnosu na prošlu godinu. Vrhunac koji je Baidu postigao bio je u svibnju prošle godine kad je tržišna vrijednost tvrtke bila 99 milijardi dolara, dok je cijena dionice bila 284 dolara.
Međutim, nakon velike praznine i pada tvrtke, vrijednost dionica ovog e-pretraživača pala je na 99 dolara. Razlika je naravno bila zamjetna i u samoj vrijednosti tvrtke koja trenutno iznosi 33 milijarde dolara. Za neko lakše poimanje i perspektivu, vrijednost dionica Alibabe i Tensenta iznose nešto više od 400 milijardi dolara.
Iako svejedno govorimo o iznosima u milijardama, radi se o ogromnom padu dionica što i same investitore čini nezadovoljnima. Za sada se radi o stabilnoj situaciji, no u Baidu će brzo morati pronaći način da se vrate na mjesto gdje su bili prije godinu dana.
Piše: M.Ž.