IBM Hrvatska danas je na konferenciji za medije održanoj u hotelu DoubleTree by Hilton Zagreb predstavio rješenja i modele za učinkovito upravljanje imovinom.
Upravljanje imovinom smatra se jednom od ključnih sastavnica uspješnog poslovanja. Brojne tvrtke, javne ustanove, lokalna samouprava i državne institucije vrlo često se susreću s izazovom upravljanja različitim tipovima imovine što podrazumijeva pokretnu i nepokretnu, te standardiziranu i nestandardiziranu imovinu. Takve organizacije imaju različite odgovornosti, od sigurnosti, zaštite okoliša i ljudi, edukacije do upravljanja imovinom iz različitih aspekata.
Znati koju imovinu posjeduje, kakav je životni ciklus te imovine, u koju kategoriju spada, koliki je trošak i prihod takve imovine, uz izražene zahtjeve usuglašavanja sa standardima Europske unije, nešto je o čemu uprave tvrtki kao i državne uprave širom svijeta moraju razmišljati ukoliko žele povećati operativnu učinkovitost i smanjiti troškove.
Na konferenciji za medije sudjelovali su Krešo Perica, glavni direktor, IBM Hrvatska, Damir Zec, direktor prodaje usluga, IBM Hrvatska i Krešimir Jagarić, prodajni predstavnik za Tivoli rješenja, Softver grupa, IBM Hrvatska.
„Za sve više tvrtki koje se bore na globalnim tržištima vrijeme koje je potrebno za stvaranje i razvoj novih proizvoda i usluga te njihovu distribuciju na tržištu saželo se u nanosekunde. Unutar samih tvrtki postoji mnogo ideja, uspavane i neiskorištene stručnosti koju treba aktivirati i na taj način dodati novu vrijednost korisnicima, stvoriti procese koji će rezultirati inovacijama, a jedna od stvari koja tu svakako nedostaje jest učinkovit način upravljanja imovinom koji pridonosi smanjenju troškova i boljoj učinkovitosti poslovanja“, izjavio je Krešo Perica, glavni direktor, IBM Hrvatska te zaključio. „Isto tako, IBM je surađivao s brojnim tvrtkama i državnim institucijama u svijetu i pružio im potporu u stvaranju jedinstvenog sustava upravljanja imovinom koji donosi značajne uštede, povećava povrat investicije u imovinu, smanjuje postojeće rizike te pridonosi donošenju kvalitetnijih odluka. Upravo takav sustav omogućuje efikasnu prilagodbu stvarnim operativnim zahtjevima, usuglašavanje s postojećim i novim regulativama te podizanje transparentnosti sustava”.
Upravljanje objektima i pametne zgrade
Prema rezultatima brojnih svjetskih istraživanja, više od 30 posto ukupnih troškova zgrada otpada na troškove energije koje uzrokuje neefikasnost, dotrajalost i kvarovi sustava te neoptimalno korištenje resursa. Isto tako, procjenjuje se da će do 2025. godine upravo zgrade biti najveći potrošači energije i ujedno najveći zagađivači, veći od proizvodne i transportne industrije zajedno.
„Pametnija“ imovina i upravljanje njome otvara nove načine razmišljanja i omogućuje preispitivanje tradicionalnog pristupa stvaranju usluga s jedne te korištenju energije, vode i sirovina s druge strane. To pak otvara neslućene putove inovacijama i novim rješenjima za današnje izazove održivog razvoja”, izjavio je Krešimir Jagarić, prodajni predstavnik za Tivoli rješenja, IBM Hrvatska.
IBM-ovo rješenje Tririga koje je kompanija predstavila u travnju 2011. godine dodatno je unaprijedilo IBM-ov portfelj u segmentu upravljanja nekretninama, kapitalnim projektima, prostorom, održavanjem i energijom.
IBM TRIRIGA® Energy Optimization je integrirano rješenje koje povezuje sustave za nadzor u stvarnom vremenu sa sustavima upravljanja objektima i događajima, kako bi se omogućila analiza i optimizacija operativnog upravljanja objektima, smanjenje troškova energije te poboljšalo upravljanje imovinom i njezina pouzdanost. Rješenje nudi sažeti i ulogama prilagođeni prikaz podataka u dva ključna područja – upravljanje energijom i upravljanje okolišem te u upravljanju objektima, kako bi se povećala učinkovitost upravljanja zgradama, produktivnost zaposlenika te energetska učinkovitost.
IBM-ovo Maximo Asset Management rješenje omogućuje upravljanje svim vrstama i kategorijama imovine, od fizičke poput vozila, brodova, željeznica, cesta, tračnica, cjevovoda, objekata i zgrada, strojeva i postrojenja do IT i komunikacijske imovine kao što su poslužitelji, mrežna oprema ili softverske licence uz uvid u njihovo stanje, lokaciju te radne procese koji ih podržavaju.
Takav objedinjeni pristup upravljanju imovinom posebno je zanimljiv upravo danas kada je većina fizičke imovine „pametna“, odnosno sadrži različite IT komponente, a granice između IT i fizičke imovine iščezavaju. Spomenuto rješenje kombinira upravljanje imovinom s upravljanjem uslugama, primjenjujući pri tom dobre prakse i načela upravljanja IT uslugama (ITIL) na fizičku imovinu.
Prema IBM-ovoj studiji o povratu ulaganja u sustav upravljanja imovinom te iskustvima korisnika IBM-ovog Maximo rješenja mogu se očekivati uštede u segmentima: iskoristivosti imovine (3-5%), nabavke opreme (3-5%) i troškova materijala ili rezervnih dijelova (10-50%), ostvarivanja jamstava (10-50%), iskoristivosti zaposlenika (10-20%), upravljanja zalihama opreme, dijelova, licenci (20-30%).
Adria Grupa, multiservisna tvrtka za upravljanje objektima i pružanje usluga, implementirala je IBM-ovo rješenje za upravljanje objektima temeljeno na jedinstvenoj Maximo platformi. Rješenje kroz iscrpan i kompletan pregled imovine pruža mogućnost uočavanja neiskorištenih potencijala unutar upravljanja sredstvima te omogućuje da se upravljanje imovinom, optimizira analizom inventara, sredstava, nabave te analizom i planiranjem rada.