IBM Hrvatska je danas na tradicionalnom godišnjem događanju pod nazivom Dan financijskih rješenja predstavio pristupe, usluge i rješenja namijenjena financijskom sektoru usmjeravajući se na načine smanjenja složenosti u poslovanju s klijentom u središtu, važnosti transformacije IT infrastrukture temeljene na managed i cloud uslugama te ulozi društvenih mreža za banke i financijske institucije.
U posljednjoj studiji za bankarsku industriju IBM-ovog Instituta za poslovnu vrijednost (IBM Institute for Business Value), rezultati su pokazali da gotovo 90% bankara vjeruje da je transformacija iz današnjeg statusa quo jedini način povećanja profitabilnosti.
Banke budućnosti moraju se mijenjati i krenuti prema razvoju operacija usmjerenih prema klijentu koristeći sofisticirane načine dobivanja uvida (informacija) kako bi poboljšale upravljanje rizikom, određivanje cijena, performanse kanala distribucije te zadovoljstvo samog klijenta.
IBM je definirao četiri imperativa na koje se banke moraju fokusirati kako bi stekle održivu prednost:
-
Optimizacija rizika korištenjem informacija
-
Bolja usmjerenost prema klijentu
-
Povećanje prilagodljivosti i operativne izvrsnosti
-
Poticanje inovacija uz upravljanje troškovima
Globalni voditelj za bankarsku industriju u IBM-u, Paul Davis III predstavio je IBM-ov pristup u personalizaciji ponude i cijena prema klijentu, dok je IBM-ov globalni voditelj za odnose s klijentima u bankarskoj i financijskoj industriji, Kwafo Ofori – Boateng pred više od 150 sudionika govorio je o transformaciji korisnički usmjerenih procesa za digitalne klijente.
Uspješno poslovanje ostvarit će one institucije koje će moći balansirati rizik, zaradu i financijsku inovaciju, te koristiti napredne tehnike segmentacije i metode određivanja cijena kako bi proizvele i isporučile najbolju uslugu preko svih svojih kanala distribucije. Ulaganje u ljude, promjene u procesima i novi alati su glavni preduvjeti za provođenje inicijativa koje će osigurati pametniju budućnost.
Social Business – Social Banking
O ulozi i važnosti društvenih mreža za današnje poslovanje govorio je Thomas Bryner iz IBM-a Švicarska.
Posljednjih nekoliko godina ušli smo u novu IT eru, eru Social Businessa o čijoj eksploziji, nevjerojatnoj statistici, inovativnim idejama i modelima svjedočimo svakodnevno. Strategija Social Business u bankarstvu je strategija modernizacije odnosa s komitentima korištenjem eksternih i internih social paradigmi i tehnologija. Njeno kvalitetno izvršenje rezultirat će većom profitabilnošću poslovanja i većim zadovoljstvom korisnika banke.
Korištenje javnih društvenih mreža u bankarskom poslovanju za promotivne i prodajne svrhe jest svakako važan, ali tek jedan segment u ukupnoj Social Business strategiji. Tek njeno provođenje korištenjem infrastrukture za interne društvene mreže omogućava komunikaciju, suradnju, povezivanje i stvaranje nove vrijednosti – brže i šire nego ikada prije.
IBM-ovo rješenje za društveno poslovanje pod nazivom IBM Connections namijenjeno je poslovanju primjerenom dobu društvenih mreža i nudi bezbroj novih mogućnosti za unapređenje timskog rada unutar organizacija te utječe na produktivnost i internu učinkovitost tvrtke.
Pure Systems – iskustveno integrirani sustavi
Tijekom događanja, IBM-ovi stručnjaci predstavili su IBM-ove sustave PureSystems. Zbog povećanja količine i složenosti podataka nastala je potreba za jednostavnijim pristupom upravljanju s IT-ijem. Iskustveno integrirani sustavi iz osnova mijenjaju IT životni ciklus, smanjuju troškove, štede vrijeme i resurse i ubrzavaju inovacije. Sustavi PureSystems kombiniraju fleksibilnost sustava općenite namjene, elastičnost clouda i jednostavnost uređaja; integriraju se po dizajnu i isporučuju s ugrađenim znanjem.
Drukčiji pristup informatici – Managed Services
Hrvoje Supić iz IBM-a Hrvatska upoznao je sudionike događanja s drukčijim pristupom informatici usmjeravajući se ponudu upravljanja uslugama (managed services).
„Na tržištu postoji cijeli spektar ponuda koji omogućavaju transformaciju infrastrukture na način koji najbolje odgovara situaciji na strani korisnika IT usluge. Korporacije se odlučuju za transformaciju s ciljem smanjivanja ukupnih troškova, smanjivanja kapitalnih izdataka i dodatnog zaduživanja, smanjivanja rizika vezanih za ljudske resurse u vlastitim odjelima informatike, povećanja sigurnosti, i ostalo. Tvrtke koje će spremno odgovoriti na kompleksne izazove tržišta su upravo one tvrtke koje imaju moderno ustrojen IT odjel fokusiran na izvršavanje usluga primarno prema kupcima i djelatnicima kompanije”, izjavio je voditelj odjela za Managed i Cloud usluge za srednju i istočnu Europu, Rusiju i Tursku, Hrvoje Supić.
Banke i osiguravajuća društva u regiji transformiraju dijelove infrastrukture – serverske farme, sustave pohrane podataka, pričuvne podatkovne centre – na način da ih koriste kao uslugu. Tehnologija se vraća u fokus, ali na način koji zahtjeva drugačiji pristup. Konačan rezultat je povećana produktivnost, smanjeni troškovi i veća fleksibilnost.