Google i Apple su međusobna konkurencija od kada postoje u nekim segmentima poslovanja, i to nije tajna. Pogledajte samo vječne rasprave o iOS-u i Androidu, koji je bolji i slično. Stoga ne čudi da Apple naplaćuje mnogo novca samo kako bi tražilica mogla biti zadana na iPhone uređajima, ali sada znamo da je “puno” novca zapravo puno više nego što bi itko od nas mogao zamisliti.
Google plaća Appleu više od 20 milijardi dolara svake godine samo kako bi mogao ostati zadana tražilica na iPhone uređajima
Prema novom izvješću, Google plaća Appleu između 18 i 20 milijardi dolara samo kako bi mogao ostati zadana ili dominantna tražilica na iPhone uređajima. Ovaj komentar je napravljen u kontekstu Ugovora o informacijskim uslugama između Applea i Googlea koji Ministarstvo pravosuđa SAD-a istražuje u vrijeme pisanja.
U navedenom izvješću također se spominje da postoji šansa da će savezni sud presuditi protiv Googlea, a ako se to dogodi, ugovor s Appleom također će biti raskinut. Navedeni posao čini 14 do 16% Appleove godišnje operativne dobiti. Gledajući financijsko izvješće najveće tražilice, možemo vidjeti da tvrtka plaća 22% svojih ukupnih prihoda od oglasa na troškove povećanja prometa. Od ovih 22%, Appleu pripada 40%. Kada sve preračunate, dođete do podatka da Apple dobiva 8,8% Googleovih ukupnih prihoda od oglasa.
Bez obzira na kojoj ste strani u cijeloj ovoj raspravi, poanta je jednostavna da Apple naplaćuje puno novca. Što ima smisla i iz Appleove perspektive. Jedna je od najvećih tvrtki za pametne telefone i također ima velik tržišni udio. Sada je Google Search zadana tražilica na gotovo svim Android uređajima, a biti zadana tražilica na Appleu samo je “šlag na tortu”. Dakle, iako plaća Appleu nevjerojatnu količinu novca, sa sigurnošću se može reći da Google zna kako postati i ostati nedodirljiv u svom glavnom segmentu poslovanja.
Piše: D.M.