Velike promjene čekaju internetske platforme i tražilice. Europska komisija imenovala je 17 vrlo velikih internetskih platformi i 2 vrlo velike internetske tražilice koje će se morati prilagoditi novim zahtjevima iz Akta o digitalnim uslugama (DSA), te bolje štititi korisnike na internetu.
Vrlo velike internetske platforme su: Alibaba AliExpress, Amazon Store, Apple AppStore, Booking.com, Facebook, Google Play, Google Maps, Google Shopping, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, Twitter, Wikipedia, YouTube, Zalando. Vrlo velike internetske tražilice su: Bing i Google Search.
Ove su platforme označene kao one koje imaju najmanje 45 milijuna aktivnih korisnika mjesečno. Platforme su određene na temelju korisničkih podataka koji su se morale objaviti do 17. veljače 2023.
Platforme će imati četiri mjeseca da se prilagode novim obvezama moderiranja sadržaja. Za cilj će im biti osnažiti i zaštititi korisnike na internetu, uključujući maloljetnike, uz konstantnu procjenu i ublažavanje štete koju njihovi proizvodi mogu prouzročiti i pružanje pouzdanih alata za moderiranje sadržaja. Tako se primjerice oglasi više neće smjeti prikazivati na temelju osjetljivih podataka korisnika poput etničke pripadnosti, političkih stavova ili seksualne orijentacije.
Platforme će morati redizajnirati svoje sustave kako bi osigurale visoku razinu privatnosti, zaštite i sigurnosti maloljetnika, više neće biti dopušteno ciljano oglašavanje zasnovano na profiliranju djece, platforme će se morati pozabaviti rizicima povezanima sa širenjem nezakonitog sadržaja na internetu i negativnim učincima na slobodu izražavanja i informacija, analizirati specifične prijetnje i postaviti mjere za ublažavanje u odnosu na širenje dezinformacija i neautentično korištenje usluge.
Piše: Marijan Živković